• bonaqua2012

10 största bilträffar 2013 Sverige, lista?

Jag är inte den största fantasten av bilar.
    Men tänkt överraska min kille med att åka iväg på någon rolig bilträff som är bland de största.

Så skulle vara kul för er som orkar. Lista från 1-10  de största bilträffarna i ordning samt datum då träffarna är igång. verkligen tacksam för din hjälp

• Svar på tråden 10 största bilträffar 2013 Sverige, lista?
  • TessTess93

Vad ska de vara för typ av bilar ? :)

• Prodigal

POWER MEET i Västerås, klart störst i hela världen, kolla in hemsidan.

• TessTess93

De va ju de jag tänkte säga ;)

• bonaqua2012
    Prodigal skrev 2012-11-01 18:19:45 följande:
    POWER MEET i Västerås, klart störst i hela världen, kolla in hemsidan.
    var på den i år.
    det var inte alls trevligt då det var mest en massa svin som satt överallt på sina bilar och skrek och äcklade sig mot alla tjejer som satt vid kanterna och tittade.

väldigt svinga folk + vägarna var fullt med burkar och de slängde överallt.

Så en lite mer trevligare bilträff?
    Är detta framtiden? -----> www.citypant.se
  • Alero

Vad är det för typ av bilar han gillar? Är det gamla klassiska bilar, streetrace, moderna turbobilar, drifting, rally, racing? Det finns ju egentligen massor av träffar, men oftast med olika inriktningar.

Bilsport Action Meet brukar arrangeras några gånger per säsong. Även det norska evenemanget Gatebil brukar vara i Sverige nån gång. Jag har däremot inga datum för när de är nästa år, men googla så ser du säkert.
    De båda träffarna är typ de största i Sverige om man gillar gatbilar. Gatebil är lite mer "tuttmaja" än Bilsports arrangemang.

Kring påsk är det en jättestor bilmässa i Jönköping, där de flesta inriktningar representeras. Det är en del mycket action att titta på, men mest en massa fina bilar som står utställda i hallarna. 

Power Big Meet i Västerås andra helgen i juli, som redan har nämnts, ÄR en trevlig tillställning om man gillar amerikanska bilar. Däremot ska man kanske inte sitta och titta på cruisingen efter 21 på kvällarna, då är det mer drägg. Men på dagarna och tidiga kvällarna är det rena folkfesten. Dessutom är det en finbilsutställning ute på Johannisbergs flygfält på dagarna som kan vara rolig att titta på.

Gillar man rally är ju Svenska Rallyt självskrivet, med internationella rallystjärnor och härliga vintervägar. Det går 7-10 februari.

Tidningen Bilsports hemsida är nog annars det bästa stället att titta efter vilka evenemang som finns. :) 

• Linusnoren02

Vallåkraträffen i Hellsingborg är annars riktigt bra det är drifting bilutställning och olika shower det finns även olika stånd med kläder och godis och annat roligt man kan gå och kolla på och den träffen är mellan 19-20 augusti????

Jag rekommenderar den här träffen

Svar på tråden 10 största bilträffar 2013 Sverige, lista?