Lån utan fast anställning.
Blir fan tokig snart.
Har på senaste tiden försökt låna en mindre summa pengar (30,000kr) Men ingen vill låna ut! Förstår inte varför.
Arbetar inom restaurang yrket och varit på samma ställe i 8 månader nu. De vill inte ge mig fast utan endast 80 %. Eftersom att vissa delar av året är det ont om folk och då vill de bara ge mig mina 130 timmar istället för 160.
Jag bor i en etta med min flickvän, betalar 2200kr i hyra. Har inga betalnings anmärkningar, knappt krediter (1000kr på en telefon hos Telenor, 4000 hos CSN och 2000 hos klarna).
Mina totala utgifter varje månad är; Omkring 5000-6000kr och då har jag räknat med mat.
Tjärnar omkring 15,000kr (efter skatt) så har gott om pengar över varje månad. Har varit med i A kassa i 2 år utan att använda det en enda gång.
Nu till saken; Varför kan jag inte få ett lån på 30,000kr som jag ska betala av på 1 år?
Alla banker, kredit företag jag ansökt hos har avslagit mig tack vare att jag inte har fast anställning.
Tycker det är helt sjukt.
Finns det någon som kanske har något tips på hur / vart man kan få ett mindre lån på 20-30,000kr utan fast anställning? (Nej, jag kan inte tänka mig spara etc. Jag vill ta ett lån och till vad spelar ingen roll).
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-01 20:22
Tex senast så snackade jag med SwedBank.
Tjejen jag pratade med ville ge mig lånet, hon såg att jag klarade av det med min ekonomi och allt.
Men jag hade inte fast arbete så hon fick inte.