Är mitt jobb mindre värt?!
Min man jobbar långpannor, slutar runt midnatt och kommer hem 01-02 beroende på hur länge han stannar o dricker öl efteråt. Hans jobb är tungt, han står hela dagen och gör tunga lyft. Han tjänar ca 25000 i månaden. Jag är egen, har jobbat mig upp från ingenting till en månadslön på 35000. Mitt jobb går mest ut på att göra bokföring samt driva företaget framåt med hjälp av att uppdatera hemsidor, sociala medier, marknadsföring, networking, kontakter. Sedan vi fick barn har vi naturligt skött hälften hemma. Minstingen är 4 månader och vi delar rakt av, halva dagen var. jag jobbar 9-14 och han jobbar 16-00. jag tar alla mornar och kvällar med barnen. Jag tar varannan helg själv och varannan är vi tillsammans. 3åringen går på dagis o jag lämnar honom när jag går till jobbet o hämtar på vägen hem. Nu till problemet. varför ska jag ha dåligt samvete om jag någon dag (när min man är ledig) jobbar över till kl 20? det handlar om 1-2 dagar i veckan. nej då heter det att jag aldrig gör något hemma, han gör allt. härom dagen tex skulle han tvätta så då sa jag att jag kunde jobba hemifrån så slapp han släpa lillen upp o ner till tvättstugan. nej då fick jag skit för att jag bara suttit på min röv framför datorn hela dan! faktum är att mitt jobb är på datorn! jag hade aldrig kunnat ta ut den lönen om jag inte gjort allt det där jobbet på datorn! är mitt jobb mindre värt för att jag inte jobbar FYSISKT? för att jag kan bestämma min egen arbetstid? eller är det för jag är kvinna och min "roll" är hus o hem? vad tycker ni?