• Anonym (Hypo)

Mirtazapin och alkohol?

Igår började jag äta mirtazapin mot ångest.

Läste bipascksedeln och där står att man inte ska dricka alkohol när man äter dessa.

Nu är jag verkligen ingen storkonsument av detta, men kan gilla att ta en öl till maten eller ett par glas vin med vänninorna när tilfälle bjuds.

Har någon intagit mirtazapin OCH alkohol någon gång?

Och isåfall, hur gick det?          

• Svar på tråden Mirtazapin och alkohol?
  • Anonym (Hypo)

Ingen?

• mamita64

Håll dej till de råd som finns på Fass eller bipacksedeln.
    Även om du kan få svar från någon som tagit Mirtazepin och alkohol och som det gick jättebra för, så är vi olika också i våra reaktioner.
    Jag drack whiskey är jag åt Distalgesic, inga mängder, men ändå. Senare fick jag veta att det kunde leda tlil döden att blanda den medicinen med alkohol, man kan få andningsuppehåll. Och det krävdes inga mängder alkohol.
    Jag klarade mej, men jag skulle ju aldrig rekommendera någon att göra detsamma som jag i min okunskap gjorde

• Anonym (Hypo)

Jo, men det står att man kan bli dåsig om man dricker alkohol. Tillsammans med dem. HAHA, det är lixom vitsen med sprit! (Skämt)

• rosagnu

Jag har gått på mirtazapin (15mg) i över två år nu, och druckit endel gånger under denna tid. Ibland lite och ibland mycket. Har inte hänt något, min mor går också på den medicinen och har druckit vin ibland, inget konstigt då heller! Min läkare har aldrig sagt att jag ska vara försiktig med alkohol, så jag vågar säga att du kan vara hellugn!

Hoppas att du mår bättre snart, det kommer du göra! Kram

• Anonym (Hypo)

Vad skönt att höra! Har hört många som den tabletten funkat för! Alkohol är iofs inte så viktigt för mig, men det kan ju vara trevligt att dricka lite vin ibland. Tråkigt att alltid behöva tacka nej och jag har ingen lust att förklara varför....

• Destiny01
    Anonym (Hypo) skrev 2012-11-01 23:41:31 följande:
    Igår började jag äta mirtazapin mot ångest.

Läste bipascksedeln och där står att man inte ska dricka alkohol när man äter dessa.

Nu är jag verkligen ingen storkonsument av detta, men kan gilla att ta en öl till maten eller ett par glas vin med vänninorna när tilfälle bjuds.

Har någon intagit mirtazapin OCH alkohol någon gång?

Och isåfall, hur gick det?          
    Jag äter Mirtazapin och har inga problem med att dricka alkohol. Du tar dina till kvällen också va? 

För mig går det bra att dricka precis hur mycket som helst egentligen (har dock aldrig druckit mig riktigt onykter nångång under tiden jag ätit dessa) men bara så länge jag inte dricker EFTER att jag tagit tabletten på kvällen.

Jag blir varken dåsig eller någonting annat om jag dricker samtidigt. Som sagt, så länge jag slutar dricka när jag tar tabletten på kvällen.  
  • cirkusmusen

Fungerar bra att dricka med mirta! Tar tabletten efter festandet. Brukar dock vara väldigt trött dagen efter om jag tagit tabletten alldeles för sent.

Svar på tråden Mirtazapin och alkohol?