• Nallemajatjejen

Knottror på brösten (vårtgården).

Kan man få knottror i vårtgården av någon annan anledning än graviditet? Jag trodde nämligen att de kom senare i en graviditet. Första mensdagen var 30 juni. Idag när jag duschade så hade jag massor med små knotror i vårtgården (har aldrig sett något liknade innan) nästan som små "plitor" fast fräschare (svårt att beskriva). Tip lite upphöjda ljusa knottror en del nästan vita (som min hud).

• Svar på tråden Knottror på brösten (vårtgården).
  • Nallemajatjejen

ingen som känner till nått om detta?

• Smulisan

Jag har precis samma sak. Fast jag har haft LITE sånt smått förut, men jag tror faktiskt att det har blivit mer sen jag blev gravid (nu 9+3), för nu är bröstvårtorna JÄTTEstora och en massa knottror på. Visste inte alls att graviditeten kunde orsaka sånt. Trodde det var något annat...

• Phantera

Hej!

Förstår vad du menar...jag fick också sådana knottror, kommer dock inte ihåg när...men det var nog ganska så tidigt.
    Vissa är lite vitaktiga...tror det kan vara talgkörtlar om jag inte minns fel?
    Talgkörtlarna är till för att hålla huden smidig...typ.
    Ingen fara i alla fall!

Finns fler trådar om detta...gå på "sök inlägg" och skriv t ex talgkörtlar.
    Tror att det kan vara detta du menar?

*kramis*

• Nallemajatjejen

Alltså om bröstvårtorna blir styva kan jag få som små upphöjningar runt bröstvårtan i vanliga fall. Men det ser bara ut som hud som skrynklat ihop sig. Nu är det små knottror när bröstvårtan är "avslappnad" och de ser inte alls lika dana ut som de som kommer annars... Även min man reagerade på att det såg annorlunda ut, att det var något han inte sett innan.

• Phantera

Jo...mina bröstvårtor/vårtgårdar är lite "skrynkligare" än förut också...
    De blev det när jag blev gravid.

Är i v. 32 nu...

//Melinda

• Nallemajatjejen

Låter ju faktiskt ganska positivt... Eftersom jag vet att jag aldrig haft något liknade innan. Eller så är det bara hormonerna som spökar. Låter ju iaf inte som om det är nått "farligt"

• Nallemajatjejen

Var tvungen att fråga min man igen... Frågade om hans kulle lagt märke till om jag haft de knottrorna innan och det blev ett väldigt tydligt ja i alla fall. Jag har nog ganska så koll på mina bröst i vanliga falll för jag gillar dem inte speciellt mycket

• Egwene

Har också fått små knottror jag inte haft förut. Kan det ha att göra med hormonstormen i kroppen efter att man slutat med p-piller kanske. Jag har fått min mens idag, så gravid är jag inte... än.

• AmBeZa

Hej Nallemajatjejen!!

Jag känner igen det du skriver men jag vet inte om det är ett graviditetstecken...

Jag upptäckte det härom dagen och tyckte det såg lite märkligt ut!! När de är som vanligt alltså inte styva så är där så knottror nu!! Var inne i badrumsspegeln och kolla!!

Ska vi hoppas på att det är ett graviditetstecken tro!!

Kram

• Memma

Nog är det ett grav.tecken alltid! Jag frågade min mamma, eller om jag läste det i en bok *glömsk*. Men det är iaf så att dom är där för att man inte ska få allt för torra bröstvårtor. Min man däremot röstar på att det är blindskrift, som betyder "sug här" =)

• abris

jag har oxå knottror, men bara på ena bröstet, två stycken och vita.

• AmBeZa

Nu har jag studerat mina lite närmare!! och det ser ut som om att det typ är 4st småknottror som sitter ihop som en liten fyrklöver!! Skumt!! Men om det är ett graviditetstecken så är det ju bara kul!!
    En annan sak, det ena bröstet läcker dessutom... Slutade ju Amina förra sommaren så det är skumt det med!!

Kram

• Nallemajatjejen

Jag har nog i all fall minst tio på varje bröstvårta

Memma
    Min man gillade din mans version

• annaknin

Memma: Hahaha, den var jättebra!!!

Alla: Jag har oxå fått såna knottror och för mig är det exakt som för er. Kan inte minnas att jag haft sådana förut. Frågade sambon, och vem vet bättre än han liksom, och han sa att han inte sett såna på mina bröst tidigare... Har BIM 27/7.

Så man kan ju alltid hoppas!!! Har även molvärk i tjejmagen. Men... en annan tjej här på FL hade ännu fler symptom än mig och hon fick mensen, några dagar för sent...

Jag har testat - hittills och nu ska jag försöka hålla mig till BIM.

Svar på tråden Knottror på brösten (vårtgården).