• Opappan

Olyckor i matbutik

Tänk att du går bland avdelningen med sylt och råkar stöta till en burk så den åker i golvet och går sönder så att massa sylt hamnar på golvet. Men ingen ser eller hör detta.
    Skulle du snällt gå och säga till nån som jobbar i i butiken om olyckan. Eller skulle du snabbt men försiktigt gå därifrån och låtsas som att det inte var du? Eller hur skulle du ha agerat?

Butiken skulle nog inte anmäla det även om de nu har bandat händelsen med bevakningskamera. Har sett detta många gånger men tror aldrig att nån blir anmäld för det faktiskt.

Men det är rätt tråkigt om man kommer och ska ta nått i en avdelning och det ligger honung utsmetad över hela golvet. Ingen som passerar där säger ju till att det ligger mat på golvet, utan bara klampar rakt över det med kundvagn o allt och smetar ut det ännu mer

• Svar på tråden Olyckor i matbutik
  • Opappan
    vinmonster skrev 2012-11-02 00:24:32 följande:
    jag skulle utan tvekan leta upp personal och berätta om olyckan. shit happens.
    ellerhur, dom brukar inte ens ta betalt för det som gått sönder när man säger till. Nästan som dom tar på ssig olyckan för dom känner att det är deras fel att dom ställt varan så dåligt till att nån kunde råka stöta till det på det sättet
  • Hemligkvinna

Nu har jag jobbar i butik så det kanske förklarar att jag direkt letar upp någon personal och säger till.

• EnGladPingvin

Jag tappade en flaska olivolja så den gick sönder och olja rann ut på golvet. Självklart sa jag till personalen.

• Helle333
    Opappan skrev 2012-11-02 00:23:10 följande:
    Tänk att du går bland avdelningen med sylt och råkar stöta till en burk så den åker i golvet och går sönder så att massa sylt hamnar på golvet. Men ingen ser eller hör detta.
    Skulle du snällt gå och säga till nån som jobbar i i butiken om olyckan. Eller skulle du snabbt men försiktigt gå därifrån och låtsas som att det inte var du? Eller hur skulle du ha agerat?

Butiken skulle nog inte anmäla det även om de nu har bandat händelsen med bevakningskamera. Har sett detta många gånger men tror aldrig att nån blir anmäld för det faktiskt.

Men det är rätt tråkigt om man kommer och ska ta nått i en avdelning och det ligger honung utsmetad över hela golvet. Ingen som passerar där säger ju till att det ligger mat på golvet, utan bara klampar rakt över det med kundvagn o allt och smetar ut det ännu mer

jag skulle leta reda på närmaste personal och tala om att jag hade råkat putta till en burk som gått sönder och frågat hur de brukar göra om man råkar göra en sådan sak. Om man går betala den eller inte. Hade de sagt betala hade jag gjort det.
  • Winterfell

Det har hänt mig, och jag har sagt till personalen. 

Får de ens ta betalt för varor som går sönder inne i butiken? 

• Opappan

ni är grymma ! :)

Winterfell skrev 2012-11-02 07:26:44 följande:
    Det har hänt mig, och jag har sagt till personalen. 

Får de ens ta betalt för varor som går sönder inne i butiken? 

ja om du har haft sönder en sak pga vårdslöshet. om en unge racear runt i butiken med en barnkundvagn och slår till en back med glasflaskor och några faller ner och går sönder kan nog attfärsinnehavare ta betalt för flaskorna, till exempel.
  • Winterfell
    Opappan skrev 2012-11-02 07:38:25 följande:
    ni är grymma ! :)

ja om du har haft sönder en sak pga vårdslöshet. om en unge racear runt i butiken med en barnkundvagn och slår till en back med glasflaskor och några faller ner och går sönder kan nog attfärsinnehavare ta betalt för flaskorna, till exempel.
    Föräldrar borde få betala skadestånd i förskott bara för att ens få ta med såna odjur in i butiken.
Svar på tråden Olyckor i matbutik