• LurvensFrö

    Funderar på att flytta till Gotland!

    Ja vi funderar nämligen att flytta till Gotland och därför vänder jag mig hit för att få lite tips och råd.

    Vi är en blivande 2 barnfamilj som får bra jobbmöjlihet och boende på Gotland. Då jag faktiskt aldrig varit där så vill jag höra allt om Gotland och hur det är för barnfamiljer. Vi kommer förmodligen bo i Klintehamn men finns det något bättre i närheten av Klintehamn går det också bra. Vi har ju bil. :)

    Så vad har ni för råd för oss som tar detta stora steget och hade förstås också varit kul att komma i kontakt med andra barnfamiljer!
    Det blir en stor förändring för oss då vi flyttar från stora och inte så lugna Malmö till lugnt Gotland. Men det är det vi vill. Att våra barn ska växa upp lugnt och tryggt med bra möjligheter. :)


  • Svar på tråden Funderar på att flytta till Gotland!
  • Elsssi

    Kommer från Gotland och har bott där i större delen av mitt liv.
    Klintehamn? Jag vill inte säga något illa där men det jag vet om det stället (av egna erfarenheter) är att det är bråkigt där. Hassela finns där bland annat, skola för ungar som föräldrarna inte längre klarar av att hantera själva.
    Klintehamn är även förbaskat tråkigt, men väldigt fint.
    Skulle dock rekommendera er att bo liten bit bort, men det beror även på hur ni vill bo?
    Nära en affär eller mitt i naturen? En liten stad fast ändå ute på landet? 

  • LurvensFrö

    Ja att Hassela finns där vet jag. För det är antagligen där han ska jobba. Men hur menar du bråkigt? Du får tänka på att jag kommer från Sveriges Chicago! ;)

    Vi är en barnfamilj och vill inte bo där det finns uteställe. Vill vi gå ut så kan vi ta oss dit. Men vill gärna att det finns andra barnfamiljer som man kan umgås med och bra om det finns lite mataffärer osv. Mitt ute i ingenstans typ i skogen vill jag verkligen inte bo men vill ändå ha min egen space och kunna gå ut i min trädgård utan att ingen ser.
    Svårt att veta exakt vart man vill bo men vi bryr oss inte om där är dött så länge det finns saker att göra för småbarn.

    Fast en liten stad men ändå på landet låter trevligt men bra om där är en affär.    
     


Svar på tråden Funderar på att flytta till Gotland!