• llajbans

Bästa bryggkaffet?

Hej Vilket är det bästa bryggkaffet? Förstår också att det beror på tycke och smak men vad föredrar du? Har precis köpt en moccamaster (jäkla dyr, så hoppas det bli gott kaffe) till sambon och tänkte jag skulle köpa något lite godare kaffe också, jag själv dricker knappt kaffe och därför frågar jag här.

• Svar på tråden Bästa bryggkaffet?
  • Anna74a

Jag gillar zoegas kaffe bäst
    Tycker om starkt kaffe så brukar köpa skånerost.

• Danjella

Gillar också mest zoegas, faktiskt skånerost oftast :)
    ibland någon annan  för lite variering ^^

• Elinore

Jag har en perculator (stavning) åh i den kör vi med gevalias bistro kaffe, helt klart godast om man har sån eller en pressobryggare... Annars håller jag med dom ovan, starkt är gott, Zoegas intenzo är jätte gott...

Vet du om din sambo vill ha det starkt eller inte?? Stora matvaruaffärer brukar ha så man får mala sitt eget kaffe.. Typ Ica Maxi.. Skrattande Prova de annars, kan ju vara lite roligt!!

• grind

Synd att inte folk anger var de bor i de här trådarna. Bästa kaffet varierar beroende på var vattnet är hämtat.

• Frontline
    grind skrev 2012-11-02 09:35:00 följande:
    Synd att inte folk anger var de bor i de här trådarna. Bästa kaffet varierar beroende på var vattnet är hämtat.

Precis vad jag skulle skriva, Zoega smakar inte alls gott med vårt vatten vi har här men är bra mycket godare i Skåne...

Själv är jag ingen stor kaffedrickare så jag kör med en Tassimo kapselmaskin och gillar deras Gevalia original.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • sonnybanana

Jag tycker att Zoegas Black Velvet är en riktig höjdare. Men som tidigare nämnts så är hårdheten på vattnet (halten mineraler i vattnet) avgörande för vilken kaffesort som blir godast. Var i landet bor du? Exempel på regioner med hårt vatten: Uppsalaslätten, Öland, Gotland, Skåne förrutom stadsregionerna, Malmö, Helsingborg & Lund. Black Velvet har jag bara testat med mjukt vatten och då blir det riktigt bra.

• Muslimah84

Det absolut godaste enligt mig är Gevalia mellanrost. Har 10 paket i skafferiet som väntar på att bli brygda. :)

• Muslimah84
    Muslimah84 skrev 2012-11-02 09:51:48 följande:
    Det absolut godaste enligt mig är Gevalia mellanrost. Har 10 paket i skafferiet som väntar på att bli brygda. :)
    Missade, bor i Gävle.
Svar på tråden Bästa bryggkaffet?