• RosaSvamp

De bästa butikerna i Stockholm City - Hjälp?

Hej!
    Jag är intresserad av shopping i Stockholm City och undrar om ni kunde ge mig lite tips på vilka butiker jag ska besöka. Jag gillar inredning, skor, accessoarer & kläder.

SMAK:
    Klädsmak/Skor/Accessoarer: Rockigt (nitar, dödskallar, kors, svart, rött, vitt, läder) Bohemiskt & Indianstil (Virkat, Fransar, Tjurskallar, djur, drömfångar-stilen, pilar m.m)  Samt vintage & second hand i dess stilar.
    Inredning: Stilrent, rött, svart, vitt, grått, trä, marint, rockigt, bohemiskt, indianstil, modernt, chic-stilen, djurdetaljer

BUTIKER:
    Klädbutiker som jag gillar: Urban Outfitters, H&M, VILA, Top Shop, Zara, Bik Bok, Gina Tricot, Myrorna (secondhand), Cubus.
    Inredningsbutiker som jag gillar: Indiska, mique.   

FÖRSTA FRÅGA: Var finns de bästa butikerna inom dessa i Stockholm City?

Urban Outfitters & Mique finns det bara en av: Bibloteksgatan &  Gamla Brogatan. H&M finns de största utbudet på Drottninggatan & Hamngatan - så där är jag också ganska säker. Men resten, vilka är bäst?

VILA: Hamngatan (gallerina) eller Götgatan?

TOP SHOP: Drottninggatan,  Hamngatan (gallerian) eller Sergelgatan?

ZARA:  Sturegallerian, Drottninggatan, Stureplan eller Hamngatan?

BIK BOK: Kungsgatan, Drottninggatan, Hamngatan, Sergelgången eller Götgatan?

MYRORNA: Norrtullsgatan, Afolf Fredriks kyrkogatan, Hornsgatan eller Götgatan?

INDISKA: Hötorget, Drottninggatan, Hamngatan (gallerian) eller Gamla Stan?

CUBUS: Drottninggatan eller Sergels torg?

GINA TRICOT: Hötorget, Sergels torg, PK huset eller Götgatan?

FRÅGA 2: Några fler butiker inom inredning eller mode som ni tror jag kommer gilla? Vart ligger dessa?
    Tack på förhand! 

• Svar på tråden De bästa butikerna i Stockholm City - Hjälp?
  • Flisan79

Inredning/småprylar: stockhome, ligger på Kungsgatan. (tänkte om du gillar mique)

Mango? Ligger vid Sergels torg

Ligger en skogalleria (flera olika skobutiker) mitt emot Åhléns city.

Gina tricot: sergels torg tror jag är störst.

Zara: Drottninggatan

Vero moda? De har en riktigt stor butik på Drottninggatan mitt emot pubhuset.

• RosaSvamp
    Mitarashi skrev 2012-11-02 19:47:17 följande:
    Blue fox?

www.bluefox.nu/valkommen-till-bluefox-c-233-1...

Tack för tipset - dock är denna stil lite för extrem för min smak. Gillar den "diskreta" rockstilen med häftiga skinnjackor, toppar med kors på, eller toppar med nitdetaljer osv - ungefär den stilen som Gina Tricot säljer. Men tack ändå för tipset - jag handlade på Blue fox under mina tidiga tonår.
    Flisan79 skrev 2012-11-02 20:01:27 följande:
    Inredning/småprylar: stockhome, ligger på Kungsgatan. (tänkte om du gillar mique)

Mango? Ligger vid Sergels torg

Ligger en skogalleria (flera olika skobutiker) mitt emot Åhléns city.

Gina tricot: sergels torg tror jag är störst.

Zara: Drottninggatan

Vero moda? De har en riktigt stor butik på Drottninggatan mitt emot pubhuset.

Ska definift kolla upp Stockhome. Tack för tipsen!

Svar på tråden De bästa butikerna i Stockholm City - Hjälp?