• Anonym (konstigt)

Tidigt gravid och ilar i ljumskarna ibland??

Hejsan! Jag är tidigt gravid (v.5) och känner hur det ibland strålar/ilar lite i ljumskarna och ibland ut i låret. Det gör inte ont direkt, men känns lite egendomligt.. Någon som varit med om detta i början av graviditeten? Vad är det för något??

• Svar på tråden Tidigt gravid och ilar i ljumskarna ibland??
  • Bregott

Japp, helt normalt. Jag har kännt alla tre graviditeter. Det blir så när livmodern växer.

• Anonym (konstigt)
    Bregott skrev 2012-11-02 13:42:40 följande:
    Japp, helt normalt. Jag har kännt alla tre graviditeter. Det blir så när livmodern växer.

Så skönt att höra :) Känner av det korta stunder ibland, då gör det väl ingenting att man inte känner det hela tiden??
  • Bregott

Nej man behöver inte känna det hela tiden

• Anonym (konstigt)
    Bregott skrev 2012-11-02 13:48:09 följande:
    Nej man behöver inte känna det hela tiden

Inte ens varje dag? :p haha . Hur var det för din del?
  • Bregott

Det kom och gick. Vissa dagar mycket, märktes ju extra mycket om jag var ute och gick eller gjorde någon annan fysisk aktivitet. Jag tror det avtog runt vecka 10 kanske, fast då brukar strax foglossningen komma istället

• Anonym (konstigt)
    Bregott skrev 2012-11-02 16:23:28 följande:
    Det kom och gick. Vissa dagar mycket, märktes ju extra mycket om jag var ute och gick eller gjorde någon annan fysisk aktivitet. Jag tror det avtog runt vecka 10 kanske, fast då brukar strax foglossningen komma istället

:) Och vissa dagar inte? Man blir ju bra nojig!
  • Bregott
    Anonym (konstigt) skrev 2012-11-02 16:25:28 följande:

:) Och vissa dagar inte? Man blir ju bra nojig!
    Ja precis, vissa dagar inget ont och andra bara lite och andra riktigt ont. Jag har googlat mig till och även fått höra av barnmorskan att det är ligament som stramar för att livmodern växer och drar i vävnad/ligament runt omkring. Att det känns olika eller inget alls vissa dagar tycker inte jag att du ska oroa dig över alls
Svar på tråden Tidigt gravid och ilar i ljumskarna ibland??