• Anonym (fundersam)

Akut p-piller och blödning

Hade ÄL ca den 20 okt. Körde avbrutet men partnern råkade komma nära öppningen den 21 okt. Tog DE piller dagen efter. Den 30 okt fick jag en vattnig orange blödning som varade någon timma (använder tampong så vet inte hur länge). Sen va den borta och jag va typ torr där nere. Morgonen efter fick jag mens, mer sparsam än annars och har fortfarande sparsam mens. Brukar blöda kraftigt i 3 dagar annars. Mensen var beräknad till idag. Jag har halsbränna och brösten ömmar, vilket de inte brukar göra. Jag är även trött. Är detta normalt eller kan jag vara gravid trots att jag fått mens?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-02 14:43
    Min partner är mtf och gått på behandling i ca 1 år.

• Svar på tråden Akut p-piller och blödning
  • Anonym

Du kan ha blivit gravid ändå. Dagen efter piller fungerar som så att de försenar en ägglossning, om möjligt. Så att spermierna ska hinna "dö" innan ägglossningen inträffar. Men de kan inte försena en ägglossning som redan har skett. Så det är fullt möjligt att du kan ha blivit gravid. Vad innebär mtf?

• Anonym (fundersam)
    Anonym skrev 2012-11-02 14:45:26 följande:
    Du kan ha blivit gravid ändå. Dagen efter piller fungerar som så att de försenar en ägglossning, om möjligt. Så att spermierna ska hinna "dö" innan ägglossningen inträffar. Men de kan inte försena en ägglossning som redan har skett. Så det är fullt möjligt att du kan ha blivit gravid. Vad innebär mtf?
    Male-to-female.
  • Anonym (fundersam)

Mensen slut. men fortfarande molande värk i magen och halsbränna, samt ömmande bröst. Får väl testa om 1 vecka om symtomen inte försvinner.

• Anonym (fundersam)

Jaha, blöder tydligen minimalt. blev lite rosa på pappret. Jag blir inte klok på detta.

• Anonym (fundersam)

Blödningen kommer och går. Mörkrött blod, ingen mensvärk. Bör jag va orolig?

Svar på tråden Akut p-piller och blödning