• Empeliii

Vit knöl i munnen?!?!

Min dotter är snart 5 månader och hon har på senare tid bitit väldigt mycket på fingrar och allt vad hon får tag på.. Skulle känna efter med fingret om det kanske var någon tand på G och upptäcker då att hon har en vit hård liten knöl på tandköttet!! Alltså ovanför tandraden, som vid roten där hörntanden ska sitta.. Är det någon som vet vad det kan vara?! Misstänker att det kan hänga ihop med tanden men är orolig att kommer växa ut konstigt?!

Kan det vara något annat?!
    Det är inte någon blåsa, är jag rätt säker på.

• Svar på tråden Vit knöl i munnen?!?!
  • Bonsaiii

Det kan se ut så, det gjorde det på min tjej också. Oroade mig på samma vis som du. Men tanden växte ut som den ska. Ingen fara med ditt barns tänder heller, skulle jag tro! :)

• Empeliii

Ok skönt att höra! :) Hoppas på detsamma här då! :) Hur lång tid tog det innan knölen försvann/tanden växte ut?

• Empeliii

Ok. :) Knölen har blivit mindre såg jag idag. Och mindre vit. Så antagligen är det väl hörntanden som ligger där högt, kanske ytligt bara, och kommer växa ut som den ska när tiden är inne ;P *inte orolig längre*

• Bonsaiii

Skönt att höra :) så var det för oss också. Men vi har aldrig fått titta i hennes mun så noga. Vi har en mkt bestämd dam ;)

Svar på tråden Vit knöl i munnen?!?!