• SummerAnkiz

pilodinal cysta

Fler som haft? Känner mig så kluven. Jag har denna kroniska sjukdom.. just nu med en aktiv böld. Stor som ett ägg!! Jag kan bara gå med krökt rygg, kan bara ligga för en kort stund. Man känner sig så maktlös! Snart brister ja av gråt för det tär på psyket. Jag är så jävla nervös över att åka till akuten för att skära upp den. Antagligen blir det så i helgen för den är snart mogen. Jag skar upp den förra o ja minns hur jävla ont de gjorde. Dessutom på detta så är man gravid! V. 20+6..

Damien kom till världen den 17:e september 2007.
  • Svar på tråden pilodinal cysta
  • pippilirum

Men du kan väll få skära sönder den i narkos? Så görs det i de flesta fall på min arbetsplats! Jag förstår att det måste göra sjukt ont.

• SummerAnkiz

Det gör sjukt ont!!! Det är sån intensiv smärta. Vet inte om de kommer tillåta narkos för ett snitt på typ 1 cm om ens de.. men jag gruvar mig så jag vet inte om ja vill skära upp den. Jag har hellre värkar!! Gaaah!

• pippilirum

Usch. Till och med de tuffaste männen gråter när dom tömmer em pilonoidalcysta. Men jag tycker absolut du ska be att få ordentligt med smärtstillande innan och kanske lite lugnande också.

• Philippa

Min mamma hade en sån i rumpan.... och om hon inte fick nån som skar upp den så sprack den och det gjorde 1000 ggr ondare....sa hon.....

• On top

Jag hade problem till och från i ca 2 år, sen gick jag till akuten, doktorn klämde, jag vrålade. Fick en op-tid 6 månader senare och den har aldrig  återkommit. Det var 1999.Varför har du inte blivit opererad när du har så stora problem? En pilonidalcysta är ju "bara" ett hårstrå som växer in i huden, så det kan man faktiskt skära bort.

• SummerAnkiz

Jo jag har pratat med en kirurg. Men jag har haft denna cysta i så kallat aktivt tillstånd. Den har varit lite röd o svullen, gått tillbaka, blivit röd o svullen osv en längre period, ca 1 år. Så de har inte kunnat operera då den varit aktiv.. då kan de inte op. Ang. S ärtstillande så kan de ju inte ge vad som helst heller då jaghar bäsen i magen. De ja mest bekymrar mig är att skära upp den. Känner paniken komma bara ja tänker på de! Jag ska begära så mycket de går när det väl gär o skära den. Ursäkta stavninh. Skriver på mobilen..

• SummerAnkiz

Åkte in igår och fixade bölden.. sjukt nervös. Dessutom så möttes man av en jourläkare son gick på kryckor. Vilket bra intryck!!! :-/ men han var lugn och bra. Allt gick utmärkt! Bölden borta o man blev som en ny människa Nu njuter man!!! Ha en bra helg alla!

• SummerAnkiz

Operation blir efter graviditeten.. Har inte sån stor lust att göra den nu. Dessutom så rekommenderade läkaren att göra de efter..
    Hoppas bara att de inte kommer någon ny böld innan. Uf o fy för dessa! vill aldrig mer ha en sån.

• MaNiMi

Förra året så lyckades jag få början till en sån cysta. Tack vare att en vän nyligen haft en sån och dröjt allt för länge med att söka hjälp och därmed tvingades genomgå en operation och en massa eftervård. Hennes satt dessutom riktigt illa till.
    Så sprang jag till läkaren direkt och med hjälp av alsolsprit utvändigt och en dunderkur med penicillin så blev det inte så illa för min del. Har en liten knöl kvar, baddar dock med alsolsprit så fort jag känner att den börjar krångla och har en omgång Dalacin kvar om den får liv igen. Det är inte alltid detta funkar utan det gäller att verkligen vara på den direkt och inte ens säkert då heller..men det kanske är något att försöka med för er som väntar på operation.

Svar på tråden pilodinal cysta