• Anonym

Ang Atarax och Alkohol

Jag tar Atarax vid behov, 10mg.
    Dessa kan man ta flera st av per dag om man nu behöver.
    Men jag tar ca 1 tablett ca 2 gånger i månaden.

Tog en lite tidigare ikväll och är nu sugen på en öl.

Kan jag ta mig en öl tro? Och vad kan hända om man mixar dessa?

• Svar på tråden Ang Atarax och Alkohol
  • MammaEmelie91

På fass så står det att det bör undvikas då det kan förstärka effekterna.
    Jag fick atarax själv för några år sedan och drack då mer än en öl, hände ingenting.  

mammatillebbaa.blogg.se - 21år & TREbarnsmorsa!
  • Anonym

Okej, kanske kan våga mig på en då!? =)

• Anonym

Jag tror inte att det är någon fara, 10 mg atarax är ingenting, drick du en öl eller två och njut!

• Anonym

Ja det kan du. Men äter du höga doser en dag så bör du undvika alkohol. Kan bli en enda stor minneslucka. Samt påverka humöret negativt. Men 1st 10 mg o ett par öl är absolut ingen fara.
    Men 50-70 mg/dag och 5-6 groggar bör undvikas. (Åt atarax tidigare). Du kanske blir lite tröttare iofs. Men det är vanligt när man inte äter de dagligen. Oavsett om man inte druckit alkohol. 

• Anonym

Jag har druckit öl (och ett rejält antal ibland) ihop med en heldel atarax när jag mådde riktigt illa. Jag sov djävligt djupt en gång när jag väl somnat men dess för innan märkte jag ingen som helst skillnad på något sätt. 

• Anonym

Tack så mycket för era svar! Skål

• Ronja 551

Ja ser ingen anledning alls att du ska ta en öl om du för några timmar sedan var i behov av atarax... Alkohol ökar på de flesta negativa sinnesstämningar som ångest oro eller depression. Drick te och satsa på god sömn istället!

Svar på tråden Ang Atarax och Alkohol