• thenalle

Jag har hjärtsvikt, fråga mig vad du vill

Fick hjärtsvikt i samband med min graviditet för 2,5 år sedan. Har du frågor så svarar jag.

• Svar på tråden Jag har hjärtsvikt, fråga mig vad du vill
  • Queenie70

Hur känns det? Rent fysiskt alltså.

• thenalle
    Queenie70 skrev 2012-11-02 21:55:27 följande:
    Hur känns det? Rent fysiskt alltså.
    I början var allt tufft, men nu efter att jag fått medicin så lever jag som när jag var frisk. tränar och lever som en frisk människa. Det jobbigaste är nog att man kan bli enormt trött i visa perioder.
  • Queenie70
    thenalle skrev 2012-11-02 22:18:25 följande:
    I början var allt tufft, men nu efter att jag fått medicin så lever jag som när jag var frisk. tränar och lever som en frisk människa. Det jobbigaste är nog att man kan bli enormt trött i visa perioder.

Hur kändes det när du började fatta att nåt var fel, fysiskt? Var det nåt som kom hastigt eller smög sig på?
  • thenalle
    Queenie70 skrev 2012-11-02 22:20:39 följande:

Hur kändes det när du började fatta att nåt var fel, fysiskt? Var det nåt som kom hastigt eller smög sig på?
    Jag hade som ettt ryck över bröstet i början och kunde inte ligga ner utan att hosta och vara andfådd, men läkarna trodde att det först var panik ångest och sen lunginflammation, för att dom upptäckte vätska i lungorna, men missade att hjärtat var dubbelt så stort. Men jag kände till slut när jag inte kunde lyfta min son eller gå upp två trappsteg att något var allvarligt fel. Men det var flera veckor efter jag sökte vård första gången. Sen gick allt väldigt snabbt.
Svar på tråden Jag har hjärtsvikt, fråga mig vad du vill