• johanssone

Jag vill operera brösten - akademikliniken malmö?

Det är så att jag vill operera mina bröst,  då har jag väldigt små och en aning hängande bröst. Alltid avskytt dom, passar inte min annars halvkurviga kropp!

Så det jag undrar är om det är någon som har tips på VAR man helst ska göra dom? Och vad för inlägg? Jag har tittat på akademikliniken i malmö och det känns bra, någon som har erfarenhet av dom?

Kram :)

• Svar på tråden Jag vill operera brösten - akademikliniken malmö?
  • Flisan79

Tipsar om plastikoperationsforum.se. Där hittar du svar på alla dina frågor.

Du bör vara ordentligt påläst innan så att du väljer just den metod/det implantat som passar din kropp bäst. Kirurger är ofta väldigt enkelspåriga och rekommenderar bara det de själva klarar bäst. Gå på konsultation hos ett par olika.

Personligen skulle jag aldrig välja en kirurg som enbart kan lägga bakom ELLER framför muskeln. Kirurgen bör kunna båda då vissa komplikationer enbart kan räddas genom att byta placering tex.

• johanssone

Varför just citadellkliniken? :) var ligger den?

• Winterfell

1. Läs på ordentligt om ingreppet och komplikationer.
    2. Läs på forumet Flisan79 länkade till. Skaffa dig kunskaper om de olika klinikerna.
    3. Gå på flera konsultationer! Ta inte den första för att den låter bra.
    4. Viktigast av allt. Tänk på att plastikkirurgerna är FÖRSÄLJARE. De arbetar inte för din hälsa och ditt välmående, de arbetar för att sälja en produkt och tjäna pengar.
    Därför är det extremt viktigt att DU är påläst och vet vad du vill ha. De läkare du går till kommer naturligtvis att marknadsföra sig själv och sina tjänster som det bästa alternativet. 
    5. Be att få se bilder på jobb hen gjort innan.
    6. När du valt kirurg, se till att veta exakt vad som ingår med tanke på eventuella komplikationer. Du ska ha svart på vitt att kirurgen kostnadsfritt står för eventuella korrigeringar. Det är MÅNGA tjejer som missat den biten och fått betala delar eller i värsta fall en helt ny operation för att de inte har någon överenskommelse med kirurgen vad denne ska stå för och vad du själv ska stå för. 

• Älska livet som det är

Jag har sj opererar mig där och dom är riktigt skickliga. Dom opererar i Landskrona. Men har mottagning i Helsingborg Lund och Malmö med. Om man nu bor i närheten. Dom kan det dom gör. googla på det:)

johanssone skrev 2012-11-03 11:08:29 följande:
    Varför just citadellkliniken? :) var ligger den?

• johanssone

Tack för alla svar! :) ska kolla upp allt'

• Älska livet som det är

Dom på citadell jobbar efter hur du vill ha det inte som dom vill ha det. Dom e måna om en när man blir opererad. Dom har koll på hälsa och så. Men det är viktigt att berätta allt om ens egen hälsa när man e där. Om man tar mediciner eller har hört fel högtblodtryck etc.

johanssone skrev 2012-11-04 21:56:48 följande:
    Tack för alla svar! :) ska kolla upp allt'

• Flisan79

Cosmo på citadell är ganska känd och gör riktigt fina bröst....men, han lägger bara bakom muskeln. Värt att tänka på. Skulle di tex få dB (dubbelbröst) så skulle han troligen lösa det med ett bröstlyft fast det skulle kunna lösas genom en framflytt. Som sagt, häng på plastikoperationsforum ett tag så lär du dig det mesta.

Svar på tråden Jag vill operera brösten - akademikliniken malmö?