• Pjåsk

Plötsligt halt på golvet?

Det är är jättekonstigt ! Bor i lägenhet och har plastmatta i badrummet. Plötsligt, utan anledning har det blivit snorhalt på golvet precis framför toaletten.. Jag bara väntar på att någon ska slå ihjäl sig..Dottern och mannen har inte spillt något där, inte jag heller.. Och vi har inte städat med något nytt rengöringsmedel? Någon som vet vad detta kan bero på? Och nåt tips på hur man får bort det "hala"? Området är ca 30*30 cm...

• Svar på tråden Plötsligt halt på golvet?
  • GladaFrun

Hårspray eller balsamspray?

• Trollmamman

Hos oss blev det superhalt fläckvis när barnen fått nya halksockor. Märktes speciellt om de stått och trampat länge på ett och samma ställe med gåstolen ;)

• sheena82

Tänkte också på framförallt spraybalsam, det blir snorhalt! 

• Kärlek84

Så har jag framför spegeln på golvet där jag står och sminkar mig. Här är orsaken iaf pudret trots att jag tycker att jag inte låter puder flyga omkring är det de för på sommaren försvinner det då jag inte använder puder men blir halt så fort jag börjar använda pudret igen.

• Pjåsk

Det lutar åt spraybalsam!! :P men kan man få bort det på nåt sätt? Har skurat golvet men det hjälpte inte..

• amiofo

har oxå haft det problemet, hos oss var det sprayen jag använde innan jag plattade håret som var boven så nu går jag ut på balkongen, där gör det inget att det blir halt.

• GladaFrun

Prova m tvättservetter

Svar på tråden Plötsligt halt på golvet?