• Anonym

Vad är egentligen typiskt om man är homo eller hetero?

Kan man nu inte längre säga att homosexuella generellt tittar och därmed attraheras av de med samma kön som en själv? Och att heterosexuella generellt tittar och attraheras av de som är av ens motsatta kön?

Snälla hjälp mig få klarheter i denna fråga. Visst har det yttre på såhär sätt en avgörande betydelse. Om inte så tycker jag det vore mycket konstigt. För man har ju trots allt hört att homosexuella attraheras av sitt eget kön osv.

• Svar på tråden Vad är egentligen typiskt om man är homo eller hetero?
  • Anonym

förstår inte riktigt hur du menar? 

undrar du tex över det här med att vissa lesbiska tjejer klär sig maskulint och gillar tjejiga flator och tvärtom? 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-03 18:56:56 följande:
    förstår inte riktigt hur du menar? 

undrar du tex över det här med att vissa lesbiska tjejer klär sig maskulint och gillar tjejiga flator och tvärtom? 

Nej min undran är mycket enklare än så. Och det för att jag mot vad många tycker. Vill påstå att det yttre visst har en stor betydelse. Inte minst då beträffande om vi är homo eller hetero. Eftersom detta då också borde spela en stor roll t ex vilka vi tittar efter och känner oss attraherade utav.

Och det eftersom ordet sex helt enkelt betyder vilket kön vi föredrar och attraheras utav när vi talar om homosexuella eller heterosexuella. Där sedan ordet bi kommer av två dvs. kan se sig attraherade av bägge könen. Varav ordet bisexuell.

• Anonym

jomen såklart har det betydelse. Fast jag tänker att det inte så mycket är utSEENDET som det är utSTRÅLNINGEN och attityden, jargongen, kroppsspråket liksom. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-03 19:53:03 följande:
    jomen såklart har det betydelse. Fast jag tänker att det inte så mycket är utSEENDET som det är utSTRÅLNINGEN och attityden, jargongen, kroppsspråket liksom. 

Okey vi kanske inte tänker så mycket på det. Men det betyder inte som så många säger. Att det inte har någon betydelse. För då hade orden homosex heterosex bi-sex t ex inte behövt antytt vilket kön som det nu gör vilket kön man är dragen till som beskriver ens sexuella läggning.

• Anonym

det finns ju iofs många som inte ser könet alls utan blir kär i personen! vissa vill ju inte ens definiera sitt eget kön

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-03 20:22:38 följande:
    det finns ju iofs många som inte ser könet alls utan blir kär i personen! vissa vill ju inte ens definiera sitt eget kön

Vi tänker självklart lika lite på vår sexuella läggning som de intryck vi får ifrån våra sinnen. Men där de likt förbaskat är någonting som vi tar upp och som vi blir påverkade utifrån.  T ex som när vi uppfattar färg, form, värme, kyla, smärta, smak, rörelse, lukter och ljud. Allt detta påverkar eller attraherar oss. Och allt detta är högst individuellt. För ingen är den andre precis lik.

• Klotjohan

Som gay så attraheras jag givetvis av mitt eget kön men jag förstår inte din fråga riktigt? Även om jag är bög så tycker jag inte att alla kvinnor är fula eller obehagliga och jag tänder verkligen inte på alla män. Det krävs mer än testosteron i kroppen och en k*k för att vara attraktiv... 

• Anonym
    Klotjohan skrev 2012-11-03 22:45:34 följande:
    Som gay så attraheras jag givetvis av mitt eget kön men jag förstår inte din fråga riktigt? Även om jag är bög så tycker jag inte att alla kvinnor är fula eller obehagliga och jag tänder verkligen inte på alla män. Det krävs mer än testosteron i kroppen och en k*k för att vara attraktiv... 

Nej det är givetvis inte så ja menar. För jag kan tycker precis som dig. Nämligen att jag själv visst kan tycka till om mitt eget kön. Men då utan att vara sexuellt attraherad. Nej jag vill med min fråga bara säga att det yttre visst har en betydelse. Och det oavsett vad man än tror och anser som människa. Allt sedan vi ju trots allt är utrustade med våra sinnen. Med vilka vi oavsett vi vill eller inte vill det påverkas hela tiden. Intryck som vi antingen finner behag av eller inte och som därmed kan attrahera oss. Jag är nämligen bestämt emot de som så bestämt säger att inte det yttre betyder något. För det gör det. Men där vi är mer eller mindre omedvetna om det.
  • pontus1992

alltså hmmm vad vill du komma med din fråga fattar nada måste jag erkänna..
    självklart dras man till en persons utseende oavsett om man är hetero homo bi eller trans eller va fan man nu kallar sig. men man dras ju dessutom till könet och det sexuella med den personen man fattar tycke för. en tjej kan inte ge mig det en kille kan göra och jag tänder på och blir attraharad av min sambo eftersom han har en kuk som kan tillfredställa mig på det sättet jag vill bli tillfredställd. Men det är ju långt ifrån bara det som attraherar mig med honom

• Anonym
    pontus1992 skrev 2012-11-05 00:09:45 följande:
    alltså hmmm vad vill du komma med din fråga fattar nada måste jag erkänna..
    självklart dras man till en persons utseende oavsett om man är hetero homo bi eller trans eller va fan man nu kallar sig. men man dras ju dessutom till könet och det sexuella med den personen man fattar tycke för. en tjej kan inte ge mig det en kille kan göra och jag tänder på och blir attraharad av min sambo eftersom han har en kuk som kan tillfredställa mig på det sättet jag vill bli tillfredställd. Men det är ju långt ifrån bara det som attraherar mig med honom
    Det var b la därför som jag tog detta med ens sexuella läggning som exempel.
Svar på tråden Vad är egentligen typiskt om man är homo eller hetero?