• Anonym (irriterad!!)

bus eller godis håll er till rätt dag :@

Blir så irriterad!!! först på själva halloween. Helt ok. Dom fick godis här hela kvällen. Sedan sprang här ungar hela fredagen och nu idag har dom börjat igen :@ :@ Blir störd hela kvällen och dessutom brukar inte vi ha godis hemma. Köpte på själva halloween för barnens men väntade mig inte att dom skulle springa här hela helgen :@ kan inte ens äta middag eller se en hel film utan att det ringer. Någon mer som tycker att barnen skall fira halloween på dess rätta dag?

• Svar på tråden bus eller godis håll er till rätt dag :@
  • La Lola

Japp, ska man blanda in andra i sitt firande ska det ske på rätt dag.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Africa

Absolut, det ska "busas" på rätt dag, 31/10. Spelar ingen roll att det råkar vara på en onsdag! Och helst går man bara till hus med Halloweendekarationer.

• Foxy79

Håller helt med! Idag har vi tänt ljus och tänker på de som inte längre är med oss. Passar verkligen inte med barn som går bus eller godis då.

• Anonym (A)

Håller med. Jag är så himla trött på eländet. Idag är det Allhelgona och jag tänder ett ljus och tänker på min pappa. Vill fan inte bli störd av en massa barn som firar en nyligen importerad helgdag, på fel dag, genom att störa mig just ikväll. Har därför skruvat bort ringklockan och så var problemet löst. Skönt!

• Nordanvinden08

Jag håller med, det ska firas på rätt dag. Pyntade för barnens skull (andras då mina är för små) på Halloween och det var kul att se deras glada miner när jag gjort det. Sen kom en del igår och några idag. De fick godis de med dock då jag inte riktigt kan skylla på barnen. Det är ju deras föräldrars fel tycker jag... Lånar vi en tradition så ska den firas rätt!

• Anonym (irriterad!!)

Vad skönt jag trodde verkligen jag var den enda! Jag förstår verkligen er som tänder ljus för närstående.

• Anonym

Här har de sprungit i tre dar nu, det är lite påfrestande ja. 

• Anonym (irriterad!!)
    Anonym skrev 2012-11-03 20:13:47 följande:
    Här har de sprungit i tre dar nu, det är lite påfrestande ja. 

instämmer. Vi bor i ett område där alla känner alla. Jag menar inte att vara elak men jag får lust att säga jag har inget godis halloween är över! men då säger dom väll till sina föräldrar att jag är jätte stygg
Svar på tråden bus eller godis håll er till rätt dag :@