• Anonym (osäker)

Arbeta tillsammans med sin partner

Någon här ute som arbetar tillsammans med sin partner? Hur fungerar det i såfall, grälar ni om jobbsaker hemma, tar med privatlivet till jobbet, hånglar på arbetstid?

Började ni som kollegor och sen blev tillsammans och fortsatte arbeta eller kom din partner till ditt arbete efter ni blivit tillsammans?

Eller jobbar ni med något eget ihop, hur fungerar det? Hur fungerar det för er som brutit upp?

• Svar på tråden Arbeta tillsammans med sin partner
  • Anonym (A)

Jag och sambon började som arbetskamrater men efter att ha arbetat ihop i ca ett år blev vi tillsammans. Det är fem år sen nu och det går fortfarande bra.

Det blir ju att man lättare fräser åt sin partner än åt någon annan arbetskamrat men det blir inga bråk. Inte så vi hånglar på arbetstid men någon puss här och där och någon liten kram blir det ju.

Många tycker det låter jättepåfrestande att jobba med sin partner men för oss funkar det bra. Jag kan tycka det är skönt att kunna göra vad man vill på helgerna utan att behöva ha med sig en motvillig partner på något han inte gillar, för man ses ju så mycket på veckorna. Det blir inte lika viktigt att ha "vi" tid på helgerna som jag vet att vissa andra har.

• Anonym

jag och maken träffades på jobbet. Vi jobbade inte jättenära ihop men använde samma fikarum och hade delvis samma kollegor., Det funkade bara bra:)

Svar på tråden Arbeta tillsammans med sin partner