• novin10

    Mitt högra öga rycker

    Det rycker till i mitt högra öga. Alltså över ögonlocket liksom vibrerar och Kommer tillbaka då o då, har hållit på i 2 veckor nu?! Vad är det som sker? Det kommer liksom plötsligt oavsätt hur jag tittar eller rör på ögat. Och är gravid i v7. Börjar ha bli oroligt va de är. Har läst lite på nett ja sover bra och ej så mycket stressad heller. Någon som har en förklaring?!

  • Svar på tråden Mitt högra öga rycker
  • Miss P71

    Jag får det så när jag e mycket stressad.. alltså då inre stress..

  • Coyote
    novin10 skrev 2012-11-03 22:08:04 följande:
    Har ej haft innan nu börjar ja blir oroligt. Hur länge få du de? Tack för din svar
    Vad är du orolig för?
  • Juronjaure

    Ryckningar i ögonbrynet får jag ofta när jag är stressad, även om jag bara är lite stressad. Kan pågå i några minuter eller, som sist, till och från i flera dagar. Är tydligen inte helt ovanligt, och inget att oroa sig för.

  • Coyote
    novin10 skrev 2012-11-03 22:13:15 följande:
    Min oro är om ja ska behöva glasögon elr om de ska rycka hela tiden
    Men glasögon? Det har inte med ryckningarna att göra alls. Och det kommer inte rycka hela tiden, det ger sig. Det beror oftast på stress, eller en nerv som hamnat lite knäppt, men det är INTE farligt, och du behöver definitivt inte oroa dig.
  • novin10

    Ok vänner tack för er råd nu känns de lugnare hoppas de går över snart ja tycker det är obehaglig när de rycker flera gånger om dag i ca två veckor nu.

  • Karro94

    Har du sovit dåligt de senaste 2 veckorna? Det kan bero på det! Men det är inte farligt så du behöver inte vara orolig! :)

  • Miss P71
    novin10 skrev 2012-11-03 22:22:41 följande:
    Vet ni om ja ska massera med en funger kan de hjälpa elr var har ni för tips? Mvh
    Bara låt det vara så går det över och försök att inte stressa..
  • Life

    Jag har också detta då och då och oftast då jag stressar. Jag citerar Optikforumet:


    "Så kallade fascikulationer eller fasciculationer beror på att signalsubstans frigörs spontant, utan viljemässig inblandning, från nervändar nära muskeln. Påfallande vanligt runt ögonen, förekommer dock lite varstans i kroppen. Vanligast vid trötthet."


     
     
Svar på tråden Mitt högra öga rycker