• StorOchLiten

Present- och julklappstips till 7-årig kille!?

Tänkte vara ute i god tid i år med mina julklappar och har börjat handla en del. Har dock problem med att hitta på något till mitt brorson på 7år. Saken är att han även fyller år om ett par veckor, så jag behöver både födelsedagspresent och julklapp. Han gillar fotboll, dataspel etc, men jag vill gärna ge honom något annat, t.ex. spel, pedagogiska, roliga eller annorlunda saker som han kan tänkas uppskatta.

Har ni några tips och idéer på presenter till en 7-årig kille??

• Svar på tråden Present- och julklappstips till 7-årig kille!?
  • Emmyl

jag svarar alltid samma sak i sånna här trådar: Fråga föräldrarna!! De vet vad han har, itne har, vad han gillar och vad han brukar trötta på efter bara en timmes lek.och en sjuåring kan nog säga en hel del själv vad han vill ha!

• StorOchLiten

Jag har frågat både barn och föräldrar och vet därför vad han önskar sig. Jag skulle dock vilja hitta på något annat som han kan tycka är roligt men som han inte kommit på själv att han vill ha.
    T.ex. vilka spel passar en 7-åring? Finns websidor med lite annorlunda saker som en 7-åring kan uppskatta?

• thisismylife0

Beror lite på prisläget. Skylanders figurer om han har nån spelkonsol, en extracool sparkcykel (finns riktigt fräcka på sportaffärerna), en longboard, trolleri-set, pysselgrejer (göra studsbollar , tvålar, experiment-set), en skolväska som är modern/lite extra fin.

*Lev varje dag som om den vore den sista*
Svar på tråden Present- och julklappstips till 7-årig kille!?