• Anonym (Sjukt enl mig!)

Vad anser ni om kusinäktenskap?

Själv anser jag att det är vidrigt, snuskigt och riktigt äckligt. Det är incest och borde omgående förbjudas. I Danmark går dom till och  med ut i tidningen och pratar om problemet. Det skulle aldrig hända i Sverige. Då kan ju någon bli kränkt. Muslimska barn från kusinäktenskap fyller / överbelastar danska särskolor. För problem blir det. Ofta. Eftersom ett stort antal barn föds med diverse fel. Både kroppsliga och mentala. Varför går man med på att gifta sig och skaffa barn med sin kusin, eller morbror, farbror, mm, mm. Varför tvingar man sina döttrar att begå incest med släktingar, för det är enligt mig vad det är. Även personerna i dessa kulturer måste ju fundera och förhoppningsvis förstå varför dom har en sådan överrepresentation av dessa stackars barn. Herregud, detta kusingifte har ju pågått i generationer inom samma familj. 

Förbjud kusingift NU!

• Svar på tråden Vad anser ni om kusinäktenskap?
  • Anonym (Hunter)

faktiskt så är kusin gifte i första led inte alls farligt ur genetisk synvinkel, ur moralisk är väl en annan, halvsyskon har ju fått gifta sig i sverige så det finns nog andra problem ni bör tampas med här.......

inte alls så mycket barn med genetiska sjukdomar i länder där kusingifte är vanligt värre är det i västvärlden där många barn föds med diverse åkommor som tex down syndom pga att kvinnorna skjuter upp barnafödandet

• Anonym (---------)

Jag har inget emot kusingifte. Så nära släkt är det inte. Jag tror inte på att det blir någon överrepresentation av handikappade barn på grund av kusingifte, det där är bara blaj. Genbanken är stor mellan kusiner.

• Anonym (Hunter)

att du sedan tycker det är vidrigt är din ensak men sitt inte och hänvisa till "fakta" när sådan inte existerar. Incest är det väl heller inte, du borde nog kolla vad incest är innan du kastar anklagelser till höger

jag är också emot kusingifte men på grund av andra orsaker,

• Pissenisse

I en liten by där kusiner gift sig med varandra i flera generationer så är det ett problem. Annars är det verkligen inga problem.

• SweeneyTodd
    Anonym (Hunter) skrev 2012-11-03 23:21:53 följande:
    faktiskt så är kusin gifte i första led inte alls farligt ur genetisk synvinkel, ur moralisk är väl en annan, halvsyskon har ju fått gifta sig i sverige så det finns nog andra problem ni bör tampas med här.......

inte alls så mycket barn med genetiska sjukdomar i länder där kusingifte är vanligt värre är det i västvärlden där många barn föds med diverse åkommor som tex down syndom pga att kvinnorna skjuter upp barnafödandet
    Halvsyskon får gifta sig idag med, men bara om paret har tillstånd från socialstyrelsen.
  • Anonym
    Anonym (Hunter) skrev 2012-11-03 23:21:53 följande:

En defekt i 17 genen som heter NF 1 kan uppstå vid kusingifte i flera generationer Det kan ge hudförändringar ,godartade tumörer ,knutor i huden fibrom mm Googla på nätet för vidare info
  • Anonym (Hunter)
    Anonym skrev 2012-11-03 23:55:00 följande:
    En defekt i 17 genen som heter NF 1 kan uppstå vid kusingifte i flera generationer Det kan ge hudförändringar ,godartade tumörer ,knutor i huden fibrom mm Googla på nätet för vidare info
    kolla vad du själv just skrev...i flera generationer skriver du, det förutsätter att vi har ett raktstreck i ett familjeträd för att detta ska ske.

Google själv på nätet så får du all info :)
  • Anonym (Sjukt enl mig!)
    Anonym (---------) skrev 2012-11-03 23:22:42 följande:
    Jag har inget emot kusingifte. Så nära släkt är det inte. Jag tror inte på att det blir någon överrepresentation av handikappade barn på grund av kusingifte, det där är bara blaj. Genbanken är stor mellan kusiner.
    Så nära släkt är det inte. Du skämtar?
    Om det sen har pågått i flera generationer inom samma familj så är det en fruktasvärd inavel? Du tror inte på någon överrepresentaion av handikappade barn pga detta. Bara blaj.

Ursäkta mig men, är du möjligen resultat av kusingifte? 
  • Anonym
    Anonym (Hunter) skrev 2012-11-03 23:57:08 följande:
    kolla vad du själv just skrev...i flera generationer skriver du, det förutsätter att vi har ett raktstreck i ett familjeträd för att detta ska ske.

Google själv på nätet så får du all info :)
    Jag vet allt om NF1 Det kan även uppstå på andra sätt och är ärftligt till över 50 % Det finns i min släkt och om det är ett resultat av att kusiner gift sig för länge sedan ,det vet jag inte Men när min syster sökte läkare för det här var läkaren på neurologens första fråga :Är dina föräldrar kusiner ?Det är dom inte Han berättade att det är vanligare med NF 1 i släkter med kusingifte
  • Anonym (---------)
    Anonym (Sjukt enl mig!) skrev 2012-11-03 23:58:36 följande:
    Så nära släkt är det inte. Du skämtar?
    Om det sen har pågått i flera generationer inom samma familj så är det en fruktasvärd inavel? Du tror inte på någon överrepresentaion av handikappade barn pga detta. Bara blaj.

Ursäkta mig men, är du möjligen resultat av kusingifte? 

Snälla nån, du vet inte vad du pratar om. Det kan inte jag hjälpa. Det är bara blaj.
Svar på tråden Vad anser ni om kusinäktenskap?