Hur länge ska jag ha mens två gånger/månad?
Hej!
Jag slutade med mina p-piller den 16 juli och hade innan dess inte haft mens på flera år då jag tagit p-spruta (slutade Dec 2011) innan.
Jag fick ganska tidigt brunaktiga flytningar efter pillerstoppet och dessa kunde komma i omgångar men var inte alls "mensliknande".
I flera veckors tid fick jag sedan mer rikliga flytningar som mer påminde om levrat blod. Detta pågick i ungefär 3 veckor och det var mer eller mindre vissa dagar men det var fortfarande inte som en riktig mens.
Den 27 sep fick jag min första mens. Då var jag säker på att allt hade kommit igång efter pillerstoppet. Mensen pågick bara i 4 dagar. 8 dagar senare fick jag mens igen och den varade även den i 4 dagar. ) dagar senare var det dags för mens igen, även den i fyra dagar. Nu fic jag min mens i lördags (3nov) och följer den mönstret så är väl den här slut på tisdag då det gått fyra dagar.
Innan alla dessa perioder av mens så har jag dagen innan märkt att det kommit brunaktiga flytningar och jag har även haft en värk som påmint mig om att mensen var på ingång.
Nu undrar jag hur länge det är "normalt" att ha så här? Det känns inte okej att ha mens två gånger per månad, även om de bara är i fyra dagar!
Till saken hör den att vi försöker få barn i detta nu och har försökt enda sedan i juli. Eftersom jag inte haft mens tidigare på flera år och att den nu är så pass kort så har det varit omöjligt för mig att räkna ut någon ägglossning. Har du något råd du kan ge eller är det bara tiden som ska få visa vägen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-04 14:01
En tilläggsfråga, betyder detta då automatiskt att jag har ägglossning två gånger per månad också? Isf skulle ju den alltid inträffa någon gång under dessa 8 dagar som har gått emellan min mens?