• Anonym (novemberbarn)

Min födelsedag idag, vad kan jag göra för mig själv för att göra dagen rolig/speciell?

Jag fyller år idag och vill göra något roligt för mig själv, behöver inte vara komplicerat utan det kan vara en sån liten sak som att köpa en bakelse till sig själv (vilket jag redan gjort). Är ensam pga min speciella livssituation så jag tänkte fråga er vad ni skulle gjort för att liva upp dagen/kvällen så jag känner att jag får en ordentlig födelsedag :) Kan tillägga att jag fyller 25.

• Svar på tråden Min födelsedag idag, vad kan jag göra för mig själv för att göra dagen rolig/speciell?
  • Anonym (Hilma)

Du kan ju:
    - Hyra en film.
    - Bjuda dig själv på middag.

• MamiMoa

Hyra en riktigt bra film, mysa i soffan med god mat och efterätt.

Och grattis på födelsedagen! Glad

• Leeroy

Grattis på födelsedagen!

- Bjud över en kompis på kaffe/vin och skitsnack.
    - Gå på bio
    - Köp dig en fet godispåse & släng dig framför en bra film
    - Om du bor i en storstad, shoppa!
    - Lägg ett högt direktbud på tradera på något du verkligen vill ha
    - Sminka dig, fixa håret & bara känn dig fin
    - Åk till ICA och köp dig en tårta & sätt i lite ljus

Vad har du för intressen?

• SandvikenMamma

GRATTIS!!!!!

Beställ/köp dig en present som du önskat dig och har råd att lyxa till det med

Knalla iväg till affären och köp nåt riktigt gott att äta ikväll, lite lyxigare. Tänd en massa ljus o mys ner dig i soffan med en bra bok/film.

Ta ett lyxigt bad, fixa hår/naglar osv

• ThisIsMe

Om du gillar att bada så kan du fixa dig ett lyxigt bad! Köp doftljus och badskum och kanske en bra bok!

• ThisIsMe
    ThisIsMe skrev 2012-11-04 15:28:40 följande:
    Om du gillar att bada så kan du fixa dig ett lyxigt bad! Köp doftljus och badskum och kanske en bra bok!

Och GRATTIS såklart!
  • Anonym (novemberbarn)
    MamiMoa skrev 2012-11-04 15:26:33 följande:
    Hyra en riktigt bra film, mysa i soffan med god mat och efterätt.

Och grattis på födelsedagen! Glad
    Tack! SkrattandeSkål
  • Anonym (novemberbarn)
    Leeroy skrev 2012-11-04 15:26:39 följande:
    Grattis på födelsedagen!

- Bjud över en kompis på kaffe/vin och skitsnack.
    - Gå på bio
    - Köp dig en fet godispåse & släng dig framför en bra film
    - Om du bor i en storstad, shoppa!
    - Lägg ett högt direktbud på tradera på något du verkligen vill ha
    - Sminka dig, fixa håret & bara känn dig fin
    - Åk till ICA och köp dig en tårta & sätt i lite ljus

Vad har du för intressen?
    Jag vet inte riktigt vad jag har för intressen :s just nu är det inte något speciellt sådär förutom att jag brinner för att hjälpa djur som har det dåligt men det är nog inte riktigt något jag kan göra nu Glad
  • Anonym (novemberbarn)
    SandvikenMamma skrev 2012-11-04 15:27:51 följande:
    GRATTIS!!!!!
    Beställ/köp dig en present som du önskat dig och har råd att lyxa till det med
    Knalla iväg till affären och köp nåt riktigt gott att äta ikväll, lite lyxigare. Tänd en massa ljus o mys ner dig i soffan med en bra bok/film.
    Ta ett lyxigt bad, fixa hår/naglar osv
    ThisIsMe skrev 2012-11-04 15:29:05 följande:
    Och GRATTIS såklart!

Tack för gratulationerna SkrattandeSkål
  • Leeroy

Du hade gärna fått komma hit om du hade velat så hade vi ätit räkmackor och lösgodis!!! min karl tycker inte om räkor :P

• Anonym (novemberbarn)
    Leeroy skrev 2012-11-04 15:31:52 följande:
    Du hade gärna fått komma hit om du hade velat så hade vi ätit räkmackor och lösgodis!!! min karl tycker inte om räkor :P
    Nämen vad gullig du är! Haha underbart att det finns människor som du!
  • Anonym (Hilma)
    Anonym (novemberbarn) skrev 2012-11-04 15:31:11 följande:
    Jag vet inte riktigt vad jag har för intressen :s just nu är det inte något speciellt sådär förutom att jag brinner för att hjälpa djur som har det dåligt men det är nog inte riktigt något jag kan göra nu Glad

Du kan ju ge dig själv en födelsedagspresent i form av insättning av pengar till välgörande ändamål gällande djur?
  • Leeroy
    Anonym (novemberbarn) skrev 2012-11-04 15:31:11 följande:
    Samma intresse som jag har :) Har själv ett och annat djur här hemma, eller ja alla, kommer från mindre bra hem. Men det är lite svårt att göra något bara just nu sådär kanske.

Har du möjlighet att ha djur just nu? Kolla blocket, hitta en katt & åk och hämta den :) Det blir världens bästa present till dig själv!
  • Anonym

Grattis på födelsedagen!

Jag har firat många födelsedagar ensam. Jag brukar gå på bio och se en bra film och sedan gå på bolaget och köpa en fin flaska champagne och lite godis. Tappa upp ett bad, lyssna på musik och njuta av champagnen. Sen sitter jag i mysig morgonrock och tittar på bra tv. Jag brukar också hinna med att köpa mig själv något fint som jag önskat mig länge. Vill man lyxa till det ytterligare kan man köpa inslagning av presenten så att det är ett riktigt paket som kommer på posten

• Anonym (novemberbarn)
    Leeroy skrev 2012-11-04 15:39:35 följande:
    Samma intresse som jag har :) Har själv ett och annat djur här hemma, eller ja alla, kommer från mindre bra hem. Men det är lite svårt att göra något bara just nu sådär kanske.

Har du möjlighet att ha djur just nu? Kolla blocket, hitta en katt & åk och hämta den :) Det blir världens bästa present till dig själv!
    Jag har en katt hemma som jag tog från en som tänkte döda den och personen hade behandlat henne så sjukt illa under 1 år :( det gör fortfarande ont när jag tänker på det men hon är det bästa jag vet. Har även ett barn från henne som hon fick 2 år efter att jag tog henne.  Vill ta hand om en hund som haft det dåligt och ge den ett liv den förtjänar, men just nu bor jag alldeles för litet och har inte tillräckligt med tid som jag vill ge en hund.

• Anonym (novemberbarn)
    Anonym (Hilma) skrev 2012-11-04 15:39:15 följande:

Du kan ju ge dig själv en födelsedagspresent i form av insättning av pengar till välgörande ändamål gällande djur?
    Det var en bra ide :) Har sagt till min familj att sätta in pengar till djur som blivit misshandlade/vanvårdade istället för att ge mig presenter, jag är inte rik eller har det överdrivet bra, men jag har tak över huvudet och mat på bordet, det räcker, så jag vill hellre hjälpa djuren, men jag ska faktiskt också sätta in pengar för det känns bra att kunna hjälpa.
  • Leeroy
    Anonym (novemberbarn) skrev 2012-11-04 15:45:59 följande:
    Det var en bra ide :) Har sagt till min familj att sätta in pengar till djur som blivit misshandlade/vanvårdade istället för att ge mig presenter, jag är inte rik eller har det överdrivet bra, men jag har tak över huvudet och mat på bordet, det räcker, så jag vill hellre hjälpa djuren, men jag ska faktiskt också sätta in pengar för det känns bra att kunna hjälpa.
    Det låter som en jättefin idé! Det behöver inte vara mycket pengar! 50 spänn räcker länge :)
  • Anonym (novemberbarn)
    Anonym skrev 2012-11-04 15:41:28 följande:
    Grattis på födelsedagen!

Jag har firat många födelsedagar ensam. Jag brukar gå på bio och se en bra film och sedan gå på bolaget och köpa en fin flaska champagne och lite godis. Tappa upp ett bad, lyssna på musik och njuta av champagnen. Sen sitter jag i mysig morgonrock och tittar på bra tv. Jag brukar också hinna med att köpa mig själv något fint som jag önskat mig länge. Vill man lyxa till det ytterligare kan man köpa inslagning av presenten så att det är ett riktigt paket som kommer på posten
    Tack!

Synd att jag inte har badkar, men skulle kunna ha en liten spa-kväll :) det skulle vara kul med inpacning, måla tånaglar/naglar och fixa sig själv.

Tänkte även gå iväg och köpa lite godis och något annat gott jag hittar i affären.

Förresten hur kommer det sig att du firat födelsedagar ensam? Ursäkta att jag är lite nyfiken :)
  • Anonym (novemberbarn)
    Leeroy skrev 2012-11-04 15:48:01 följande:
    Det låter som en jättefin idé! Det behöver inte vara mycket pengar! 50 spänn räcker länge :)
    Ja precis Skrattande

• vivianne

Jag hade säkert varit frestad att krypa upp i soffan med lösgodis och en bra film i din sits. För det känns ju lyxigt och är lättillgängligt. Men det är samtidigt rätt mycket "vardag". Så jag hade tagit mig utanför dörren för det är då jag blir glad på riktigt. Händer det något där du bor? Teater, konstutställning eller liknande? Stadsvandring, spökvandring, guidad tur på museum? Hantverksmässa?

Klä upp dig lite, leta upp något kul och ge dig ut. Varför inte ett glas champagne i en trevlig bar? ta med dig en bok om du känner dig ensam eller bara sitt och titta på folk.

Senare ikväll kan du ju softa i soffan med en bra film, lösgodis och thé med honung och citron. Tänd ljus och vad du gör: Städa eller diska INTE.

Grattis förresten!!! 

Svar på tråden Min födelsedag idag, vad kan jag göra för mig själv för att göra dagen rolig/speciell?