• capricorn89

Ni med lång erfarenhet av iPhone

Imorse bara dog min tele när jag pratade i den. Tänkte att det är väl batteriet som dött och satte i laddaren, men inget hände. Provade att sätta i en annan telefon och det verkade inte va något fel på laddaren. Men min telefon fortsatte att vara död. Efter ett par timmar fungerade det att göra en soft reset, och den slogs på igen, med massa batteri kvar. Sen nu under kvällen har den hängt sig och sen dött flera gånger. Någon som känner igen felet? Går det på garantin? Köpte den i augusti så den är inte särskilt gammal :(

• Svar på tråden Ni med lång erfarenhet av iPhone
  • Hydrox

Är du säker på att den stängs av eller visas bara skärmen svart? 

*nästa gång de händer prova  håll inn Home- och Sleep-knappen för att starta om den för att lösa det tillfälligt.
    *Är den jailbraikad?
    *Testa att återställa den.

Hjälper inte det så är det något hårdvarufel och om den inte är fuktskadad lär du få en ny på garantin.

• lindalinaa

Min gör likadant ibland och jag får återställa den genom att hålla in båda knapparna samtidigt! Den är även ibland svart när det ringer så jag varken ser eller hör så jag ska lämna in min och jag råder dig att göra detsmma!

• capricorn89

Nej, jag tror det är som du säger, den stänger inte av sig, utan blir bara svart liksom.... Vet inte vilken updatering den har, är verkligen kass på teknikprylar ;)

• Zeus

Har du provat hålla in låsknappen och hemknappen samtidigt i minst 10 sekunder?

Blixtar och dunder.... Magiska under....
  • Hydrox
    Zeus skrev 2012-11-04 20:24:30 följande:
    Har du provat hålla in låsknappen och hemknappen samtidigt i minst 10 sekunder?
    Det där är en tillfällig lösning som jag skrev 
    capricorn89 skrev 2012-11-04 20:23:20 följande:
    Nej, jag tror det är som du säger, den stänger inte av sig, utan blir bara svart liksom.... Vet inte vilken updatering den har, är verkligen kass på teknikprylar ;)
    Gå in på itunes och återställ + uppdatera till den nyaste versionen
  • Hydrox
    Hydrox skrev 2012-11-04 20:00:23 följande:
    Hjälper inte det så är det något hårdvarufel och om den inte är fuktskadad lär du få en ny på garantin. 
  • lindalinaa

Jag har återställt min genom itunes flera gånger och även uppdaterat programvaran och de håller ett tag sen kommet problemet tillbaka. Ts kan ju givetvis prova men säkert kommer problemet komma tillbaka...

Svar på tråden Ni med lång erfarenhet av iPhone