• carolineklund

är jag gravid?

det är så att jag skulle haft min mens i torsdags men ännu inte dykt upp. har testat mig med rfsu testet och med aco gravtest. om jag oxh min sambo inte inbillar oss så har vi sätt ett väldigt väldigt svagt streck. men knappt synligt..

men hur långt efter bm ska man vänta innan ett test visar starkt plus? kan jag vara gravid? min mens har aldrig varit så här sen innan. vi försöker skaffa barn oxh jag hade min senaste mens mellan 1/10-2/10. sen hade jag min ägglossning 18/10.

vad kan detta bero på? att min mens inge har kommit. ?

• Svar på tråden är jag gravid?
  • Tealhawk

Kan bero på många olika saker. Stress, sjukdom, vikt-upp/nedgång, medicinering, motion etc och graviditet såklart^^
    Ägget kan ta lite tid på sig att fästa också så även om du haft BIM-dag kan hormonnivåerna inte hunnit stiga ordentligt. Vänta några dagar till och testa igen är mitt tips. Om mensen inte dyker upp och testerna fortsätter vara negativa om några veckor så kan du ju kontakta gynekolog.

These are not the droids you're looking for
  • SailorGirl

RFSU är kass. Köp ett riktigt test. Jag fick knappt ens en skugga på RFSU och "2-3veckor sedan befruktning" på CB. Taget på samma kiss, ur samma burk.

• carolineklund

jag tror att jag testade 4st olika med RFSU testen, men visade väldigt svagt på 3 av dem. Men sen i söndags morse testade jag med ACO preg och där tyckte min sambo att man såg också ett väldigt svagt streck, men kan också vara som vi inbillar oss.. Men nu idag är det 4 dagar försenad mens och jag har fortfarande inte fått någon..

Har köpt nya test från tradera, så nu ska jag inte testa mig förrän jag har fått hem dem på tisdag/onsdag. OM jag är gravid borde det komma ett tydligare + då? Nästan 1vecka senare.

Svar på tråden är jag gravid?