• Anonym (Jahapp...)

Samlag första gången...nu har jag ont när jag kissar

Hej!

Nu i helgen förlorade jag min oskuld, dagen efter hade vi sex/samlag igen.
    Klart det gjorde lite ont, men det försvann sen..

Men efter en eller två timmar rusar jag in på toa, är akut kissnödig (jag kissar max 2 ggr dag i vanliga fall)
    Och då kändes inget, men senare, kanske en timme senare blir jag akut kissignödig igen, denna gången gör det ont när jag kissar...känns som att det är något som stoppar det lite.
    Kissade för en stund sen, och då gjorde det lika ont igen.. Vågar inte gå på toa mer nu ju.

Kan det vara urinvägsinflamation? eller är det normalt att det händer så i början?
    Vi använde inte komdom. (jag har p-stav och han har haft långt förhållande innan så..)

SNÄLLA HJÄLP!
    Ska f.ö kontakta ungomsmottaningen om det inte förändras...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-04 22:13
    HAN ÄR TEsTAD FÖR KÖNSJUKDOMAR (både han och hans ex testade sig)
    De hade inga...

nu blev det lite rött när jag kissade med.
    Kan tillägga att jag blött tidigare också, men det är väl ganska vanligt i början?

• Svar på tråden Samlag första gången...nu har jag ont när jag kissar
  • Anonym

Varför använde ni inte kondom? Har du sex oskyddat med en kille du inte känner? Och p-stav är väl inte så vanligt att ha om man inte har samlag regelbundet?

• Anonym (Jahapp...)
    Anonym skrev 2012-11-04 21:39:48 följande:
    Varför använde ni inte kondom? Har du sex oskyddat med en kille du inte känner? Och p-stav är väl inte så vanligt att ha om man inte har samlag regelbundet?
    Jag känner killen...
    Vi har haft på G tidigare.
    Men det hände inget då..
    Nu pratar vi igen och är bra kompisar...vilket vi även var innan men saker hände.

ang. pstav. jag hade en kille innan under 1 år..men inget hände (aav andra anledningar) och har bara låtit den sitta kvar

• Anonym (Jahapp...)
    Anonym skrev 2012-11-04 21:39:48 följande:
    Är f .ö 19 inom kort så jag kände mig ganska redo.
  • Anonym

Låter som någon könssjukdom, varför använder du inte kondom med nya samlagspartners?

• Anonym

Kan vara tecken på uvi, för jag gissar på att du inte kissade direkt efter sexet.

• Anonym (Jahapp...)
    Anonym skrev 2012-11-04 21:43:22 följande:
    Låter som någon könssjukdom, varför använder du inte kondom med nya samlagspartners?
    För att jag känner killen väl.
    Han har precis som jag precis gått ur ett förhållande som varit mer än ett år
    Anonym skrev 2012-11-04 21:43:22 följande:
    Kan vara tecken på uvi, för jag gissar på att du inte kissade direkt efter sexet.

Jo jag har också tänkt på detta..men då jag inte har haft sex tidigare så undrarde jag om det var normalt, men tack för svar
  • Anonym
    Anonym (Jahapp...) skrev 2012-11-04 21:45:25 följande:
    För att jag känner killen väl.
    Han har precis som jag precis gått ur ett förhållande som varit mer än ett år

Jo jag har också tänkt på detta..men då jag inte har haft sex tidigare så undrarde jag om det var normalt, men tack för svar

Men han kan ju ha en könssjukdom trots att du känner honom väl... herregud.
  • Anonym (Jahapp...)
    Anonym skrev 2012-11-04 21:47:06 följande:

Men han kan ju ha en könssjukdom trots att du känner honom väl... herregud.
    Men med tanken på att han varit med samma tjej i 1,5 år precis innan mig så tror jag inte att chansen är stor.
    Tror att de båda märkt av det isåfall.
  • ÄjjKäjj

Du har med största sannolikhet fått Urinvägsinfektion.

Gå och kissa direkt efter du sexat och tvätta av dig. Gör detta vaaaarje gång.

Gå till Vårdcentralen och lämna urinprov och få penicillin.

Lycka till! 

• Närtan

Det är vanligt med UVI ja. Har du fortfarande ont imorgon bör du kanske gå till vc.

• Anonym

Det kan vara små sprickor i slidan som gör att det svider. Då kan det göra ont att kissa efter sex.

Men, nästa gång, använd kondom.  

• Anonym (Jahapp...)
    ÄjjKäjj skrev 2012-11-04 21:48:20 följande:
    Du har med största sannolikhet fått Urinvägsinfektion.

Gå och kissa direkt efter du sexat och tvätta av dig. Gör detta vaaaarje gång.

Gå till Vårdcentralen och lämna urinprov och få penicillin.

Lycka till! 
    Tack så hemskt mycket för ett riktigt bra svar! :)
    Närtan skrev 2012-11-04 21:48:56 följande:
    Det är vanligt med UVI ja. Har du fortfarande ont imorgon bör du kanske gå till vc.
    tack för svaret! :)

• Coyote

Låter som uvi. Drick mycket vatten, och känns det inte bättre i morgon så ring vårdcentralen och rådgör. Du får antagligen rådet att fortsätta dricka vatten, men det kan vara värt att gå och kolla så du inte fått klamydia eller liknande också.

• Anonym
    Anonym (Jahapp...) skrev 2012-11-04 21:48:14 följande:
    Men med tanken på att han varit med samma tjej i 1,5 år precis innan mig så tror jag inte att chansen är stor.
    Tror att de båda märkt av det isåfall.
    Är inte alls säkert att man märker av en könssjukdom. Många har inga symtom alls och tror därför att de inte har nått. Enda säkra är att testa sig regelbundet, även i ett förhållande.
  • Anonym

Jag kan få så ibland, det brukar gå över efter någon dag. Går det inte över så är det troligen uvi.

• Anonym (Jahapp...)
    Anonym skrev 2012-11-04 21:53:07 följande:
    Jag kan få så ibland, det brukar gå över efter någon dag. Går det inte över så är det troligen uvi.
    Precis såna svar jag letade efter!
    Tack!
    Min kompis nämnde också något sånt så.
  • Anonym (Surt är bra!)

Kolla självklart upp det om det inte blir bättre. Blir du sämre och känner dig rejält sjuk och ruggig, har feber och/eller ont i nedre delen av ryggen ska du åka in akut. Då kan det vara en uvi som gått upp i njurarna. Ovanligt, men om det händer så behöver man snabbt hjälp!

Ett mycket bra sätt att själv få ordning på okomplicerade uvi:er är att skippa allt socker och dricka jättemycket tranbärsdricka (men obs att det ska vara utan vanligt socker, det finns istället varianter med sötningsmedel och det är mycket bättre). Varva det med att även dricka citronsaft (pressa ½ citron i ett glas vatten). På det viset har jag själv sluppit antibiotika många gånger. Socker gynnar bakterierna, skapar du däremot en sur miljö med tranbären och citronen så trivs de inte. Du ska förstås inte dricka så mycket så du storknar, men rejäla mängder. Och tänk helt enkelt att varje gång du ska dricka något så ska det vara tranbär eller citron, hela tiden.

Krya på dig och lycka till med relationen! 

• Rådjur

Har fått samma om det är urinvägsinfektion du har! Glömde att kissa en enda gång efter sex och då var det kört.... Så kissa alltid direkt efter, glöm aldrig det!!!
    För mig gick det ej över trots flitigt drickande av sura drycker, så jag pallrade mig iväg till vårdcentralen när jag började pissa blod. Vänta ej för länge med att söka hjälp... Urinvägsinfektion är onödigt lidande

Svar på tråden Samlag första gången...nu har jag ont när jag kissar