• Anonym (S)

Partner som andra blir intresserad av. Svartsjuk el stolt?

Om ni har en partner som andra ofta bli intresserad av och de stöter på henne/honom, gör det er svartsjuk eller känner ni er stolta över att andra tycker hon/han är attraktiv?

• Svar på tråden Partner som andra blir intresserad av. Svartsjuk el stolt?
  • Rådjur

Det har ej hänt mig hittills med min nuvarande partner, trots att han är jävligt attraktiv! Jag vet dock att jag skulle reagera med svartsjuka innerst inne, men försöka knögla ihop den och omvandla den till stolthet Tungan ute Skulle definitivt inte bråka med min partner om något sådant, utan försöka unna honom det.

• Dragonkrydda

Jag blir stolt. Varför bli svartsjuk för att någon visar intresse? Då litar man ju inte på sin partner.

• Anonym

På sin höjd irriterad om personen i fråga vet om att min partner är upptagen, men inte svartsjuk, eller stolt. Jag litar på min partner och ser inte hen som en trofé, eller ägodel. Vi har ju valt varandra.

• Anonym (nja)

Jag har en låååång relation inkl flera barn med en partner som även andra uppfattar som väldigt attraktiv. Jag är varken stolt eller svartsjuk. Från början insåg jag inte att det var en så stunning person jag valt och som valt mig; jag är inte lika svag för konventionell "snygghet".
    Men jag tycker helt klart att det är jobbigt och har alltid tyckt att det är jobbigt. Ingenting jag skulle önska mina barn, helt klart. Och ingenting jag själv skulle välja heller, på ett medvetet plan. Det är JOBBIGT att se det där ljuset tändas i ögonen på alla nya kompisar man presenterar för partnern.

• Anonym
    Anonym (nja) skrev 2012-11-04 22:38:40 följande:
    Jag har en låååång relation inkl flera barn med en partner som även andra uppfattar som väldigt attraktiv. Jag är varken stolt eller svartsjuk. Från början insåg jag inte att det var en så stunning person jag valt och som valt mig; jag är inte lika svag för konventionell "snygghet".
    Men jag tycker helt klart att det är jobbigt och har alltid tyckt att det är jobbigt. Ingenting jag skulle önska mina barn, helt klart. Och ingenting jag själv skulle välja heller, på ett medvetet plan. Det är JOBBIGT att se det där ljuset tändas i ögonen på alla nya kompisar man presenterar för partnern.

Märks det så tydligt? Att någon blir intresserad?
  • Anonym (nja)
    Anonym skrev 2012-11-04 22:40:47 följande:

Märks det så tydligt? Att någon blir intresserad?
    Ja det är klart att det gör! Har man varit med om det tillräckligt många gånger är det t.o.m. superlätt att känna igen. Inte så få uttrycker det heller, tar kontakt på olika vis, bekänner sin kärlek, föreslår träffar osv.
    Och nej, jag snokar verkligen inte och har aldrig gjort. H*n visar och /eller berättar, fascinerad och kanske lika besvärad som jag.
  • Anonym (Mannen)

Stolt, mallig (och kanske lite svartsjuk).
    Om hon älskar mig på riktigt, på ett sådant sätt att jag känner mig trygg i att hon älskar mig och att hon inte känner något sug efter att vara med någon annan,
    då är jag inte det minsta svartsjuk utan tvärtom tycker jag det är kul för bådas vår skull.
    Om hon blir uppvaktad, får bekräftelse, blir glad och uppspelt (=kåt!) och hon kommer till mig och tar ut kåtheten på mig, så blir jag bara stolt och glad.
    "Win-win!"

• Anonym
    Anonym (Mannen) skrev 2012-11-05 09:16:16 följande:
    Stolt, mallig (och kanske lite svartsjuk).

Om hon älskar mig på riktigt, på ett sådant sätt att jag känner mig trygg i att hon älskar mig och att hon inte känner något sug efter att vara med någon annan,

då är jag inte det minsta svartsjuk utan tvärtom tycker jag det är kul för bådas vår skull.

Om hon blir uppvaktad, får bekräftelse, blir glad och uppspelt (=kåt!) och hon kommer till mig och tar ut kåtheten på mig, så blir jag bara stolt och glad.

"Win-win!"

Precis, så länge det inte går så långt att hon lämnar en så är det helt klart ett plus.

Jag brukar även fantisera om att hon har sex med andra och detta tänder mig. Det är en form av att hon får uppskattning från någon annan. = jag har inget mot det utan blir stolt att någon annan finner henne attraktiv och vill provköra henne.
  • Anonym

Blir nog, tyvärr, mest svartsjuk. Min pojkvän är väldigt, väldigt fin och jag ser hur tjejerna tittar på honom (oftast inget han själv lägger märke till dock), bara det kan göra mig svartsjuk! Haha.

• Anonym

Jag blir mest arg på fruntimmer, som flörtar och gör det så öppet, fast jag är med. Har hänt många gånger och man blir leds och förbannad tillslut. Tror dom försöker bräda mig, bara för att jag har grav övervikt och tycker att då får man göra vad man vill. Tur att maken skiter i frumtimmer och bara tycker dom är knäpp, som håller på så där.
    Nog för att maken ser väldigt bra ut, men jag tycker det är fult gjort att flörta med nån som är upptagen.

Nu när jag har gått ner i vikt och är normalviktig, så är det ingen som flörtar med honom längre. Tänk att det kan vara sån skillnad.  

• Jessi08

Irriterad!Lägg energin på någon annan istället :D

• Anonym

Det kan ju klart kännas respektlöst när någon flörtar med ens partner när man själv är närvarande. Men säg istället att situationen är att de inte känner till att h*n är upptagen?

Svar på tråden Partner som andra blir intresserad av. Svartsjuk el stolt?