• myspysen

Din godaste tacopaj

Någon som vill dela med sig av sitt recept på sin bästa tacopaj?

• Svar på tråden Din godaste tacopaj
  • Nordanvinden08

Jag brukar göra vanlig pajbotten. Sen steka köttfärs med tacokrydda och blanda i ett paket philadelphia-ost och en liten majsburk:) Sedan i med lite medium/stark tacosås:)
    På toppen har jag jalapenos och massor av riven ost:)
    Mums!

• kossan

Bred på ett lager paprikchili crème fraîche över köttfärsen som är stekt i tacokrydda! Vanlig smördegsbotten oxå!! :kr

• pippilirum

Jag har ett superkort recept! Men ligger i sängen nu och orkar inte gå upp. Återkommer i morgon!

• passo

Stek köttfärs med vanlig tacokrydda,lägg i pajformen(vanlig pajdeg som förgräddats) skär tomater,paprika(en grön+en röd) och blanda med en burk creme fraiche.Lägg blandningen ovanpå köttfärsen. Ha på stark tacosås efter smak ovanpå det sen ost och in i ugnen! MUMS ! Servera med sallad och matyoughurt/gräddfil/cremefraiche/ samt tacosås! går även bra att ha i majs i köttfärsen om man vill. Gott även att krossa några nacho chips och ha på under osten,för lite crunch:)

• Nordanvinden08

Ni kan oxå göra taco tårta med mitt recept. Då varvar ni tortillabröd med köttfärsen och ost så det blir en tårta. På toppen tacosås, jalapenos och massa ost:) in i ugnen tills osten smält:)
    Sååååå gott!!!!

Svar på tråden Din godaste tacopaj