• Marsipanprinsessan

Öppettider fritids..?

Funderar på hur det funkar om man själv börjar jobba klockan sju (ombytt och klar!), förskolan öppnar 06:30 och fritids samma tid??

Nästa år skall min äldsta börja skolan, de andra går kvar på dagis. Hur i all världen skall jag hinna lämna? Någon som har koll? Kan man söka dispens? Tips?

• Svar på tråden Öppettider fritids..?
  • kohler12

är samma här också, frititds o skola öppnar 6.30 o frukost 7.15 för barn som kommer tidigt, 
    inget som går o ändra för mitt ex lämnar varannan vecka o han kommer till jobbet 2min innan han börjar varje gång 

• jimbo

Så är det här oxå , har ni långt mellan förskola o fritids ? Kan skolbarnet gå själv från förskolan ? Hur jobbar pappan ?

• Nano07

Här öppnar fritids kl 6 om behovet finns, har ni kollat med eran kommun om liknande regler finns hos er? Hät "glömmer" nämligen gärna förskolorna berätta att de faktiskt måste ha öppet längre tex om behovet finns...

• Marsipanprinsessan

Jag skall kolla med kommunen - tack!! Vi har ganska nära mellan dagis och fritids men inte så att man kan parkera bilen och gå mellan ställena...först måste man till det ena, sedan tar det ngn minut med bil till det andra (säkert 10-15 minuter att gå så det är ej ett alternativ). När jag lämnar alla barnen klockan 06:30 är det på håret att jag hinner till 07! Då skall jag som sagt vara ombytt och redo.. Pappan jobbar tyvärr ej hemma, han har resejobb.

• Marsipanprinsessan

Går inte att byta om hemma, funkar ej att börja senare. Skall ringa kommunen och höra om man kan söka dispens. Tack för tipsen!!

• jimbo

Hur jobbar pappan om han finns hos er eller ev sambo ?

Svar på tråden Öppettider fritids..?