• trollungen1989

junior täcke eller stort?

Hej hur har ni gjort, har ni köpt bebistäcke sen junior täcke till barnen?  Eller dirket stort täcket wfter de minsta bebistäcket?

Jag funderar på o köpa junior täcke o ha i växasängen den är indragen som mest nu.

Eller är det bättre o köpa stort täcke på engång? Känns lite onödigt o köpa massa fina påslakan till juniortäcke sen kan man inte använda som sedan till de större täcket.

Eller använder man junior täcke länge många år?     

• Svar på tråden junior täcke eller stort?
  • Egendomligt

Vi hade inget täcke första vintern, då hade vi bara filtar. Sen hade han ett täcke 100x130 cm i spjälsängen, och använder det fortfarande sedan han bytte till juniorsäng när han var 1,5 år.

• Egendomligt

Nu är han drygt två, jag tror att han får behålla det denna vinter också och få ett stort täcke nästa höst när han är 3. Han använder bara påslakan på sommaren för då har vi så varmt inne.

• dripdrop

Hehe oj!

...vid 2 år och då köpte jag Ikeas barnpåslakan (inte spjälsängsstorlek) som är samma storlek som vuxenstorlek. Känns onödigt med mindre storlek ju, vi har bara en större del av täcket under madrassen vid fotändan istället just nu.

• Dr Mupp

Han har bebistäcke i växasängen..

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anne69

Vi har gått direkt från spjälsäng och bebistäcke till stor säng och stort täcke. I början får man bädda kring barnen lite extra eftersom de är vana att ligga trångt men de växer snabbt i både säng och täcke. För oss vuxna har detta varit bekvämt - man behöver ofta ligga bredvid barnen. Och då är det skönt att kunna sträcka ut och också att slippa frysa. Till ett barn gick vi tom på en 120 cm bred säng med en gång och det är den bästa barnsängen

• BookLady

Vi har bytt ut juniortäcket mot stort när dottern var 4 år. Har nyligen sålt både juniortäcke och lakan till för ett bra pris på tradera. Stort täcke tycker jag hade varit för stort till dottern tidigare.

Svar på tråden junior täcke eller stort?