• Anonym (Fia)

Har du spolat äggledarna? Resulterade det i graviditet?

Ska spola äggledarna inom kort. Vågar man ens hoppas på att det ska hända något efteråt?! Snälla, berätta för mig om din erfarenhet!

• Svar på tråden Har du spolat äggledarna? Resulterade det i graviditet?
  • Anonym (Fia)
    Anonym skrev 2012-11-05 20:10:23 följande:

ja, men bara missfall

Usch så tråkigt! Har du fått flera missfall?

• Anonym
    Anonym (Fia) skrev 2012-11-05 20:14:14 följande:
    Usch så tråkigt! Har du fått flera missfall?

Ja, fem tyvärr. Men de hittade inget fel när de spolade mig.
  • Anonym (Fia)
    Körsbär skrev 2012-11-05 20:16:26 följande:
    Jag spolade äggledarna men tyvärr hjälpte inte det, hade inget stopp eller dylikt. Jag fick genomgå en IVF efter äggspolning och makesinseminationer. Hoppas dock att det löser sig för dig!
    Ok, tråkigt! Så du menar att du gjorde IVF efter spolningen och du blev inte gravid? 
  • Anonym (Fia)
    Anonym skrev 2012-11-05 20:18:03 följande:

Ja, fem tyvärr. Men de hittade inget fel när de spolade mig.
    Beklagar verkligen! Kan de alltså se under själva spolningen/ingreppet om man har en blockering? 
  • Anskuli

Det är ju därför de spolar äggledarna för att kolla att där inte finns några blockeringar. För mig hjälpte det inte och de har inte heller kunnat konstatera något fel. Men skam den som ger sig, ny äggplockning nästa vecka :)

• Anonym
    Anonym (Fia) skrev 2012-11-05 20:20:01 följande:
    Beklagar verkligen! Kan de alltså se under själva spolningen/ingreppet om man har en blockering? 

Tack för förståelsen. Det är verkligen besvärligt med upprepade missfall för det finns ingen hjälp att få.

Ja precis man kan se eventuella stopp, om man har endometrios eller om livmodern är onormalt formad ex hjärtformad.

• Lexis

Jag gjorde en äggledarspolning som en del i fertilitetsundersökningen. Det ledde inte till graviditet för det var inte där felet låg.

• Körsbär
    Anonym (Fia) skrev 2012-11-05 20:18:49 följande:
    Ok, tråkigt! Så du menar att du gjorde IVF efter spolningen och du blev inte gravid? 
    Nej jag menar att det första jag gjorde efter blodprover osv i fertilitets utredningen var att spola äggledarna men när dem inte fann något stopp eller dylikt så fick jag sen genomgå en IVF, det gick bra, är i vecka 13 nu.
Svar på tråden Har du spolat äggledarna? Resulterade det i graviditet?