Anonym (ts) skrev 2012-11-06 12:55:32 följande:
hon snuttar sig till sömns än så blir automatiskt jag som tar henne och hon är väldigt mammig av sig så ibland duger inte pappa alls ;/
självklart ger jag henne den närhet hon behöver men skulle vara skönt att kunna sätta sig upp och kanske sitta en stund vid datorn även om hon ligger bredvid mig i soffan men det går inte då hon ska ligga och hålla om mig.
händer tillomed att hon kryper intill en och gosar in sig och somnar.
när hon är vaken så är hon rätt "självständig" om man kan säga så om bebisar, hon vill helst krypa omkring, klättra och leka och absolut inte vara i famnen för då blir hon irriterad, kanske därför hon tar igen närheten när hon sover?
upp till 2 månader så låg hon aldrig själv, någonsin. hon skulle ligga på en dygnet runt, vid 3 månader så kunde hon va en stund på golvet själv, sedan från 4 månader till nu så är vaken tid att va för sig själv och sova på/bredvid mig..
och jag kommer aldrig göra fem minuters period, testade tassmetoden och det gick bra ca 30 min men sedan skrek hon utan pauser och varje gång man tog upp henne lugna hon sig och direkt hon kände att hon var på väg ner så gallskrek hon igen så vi valde bort det då det inte passade någon av oss..
Låter som att ni kanske få vänta ytterligare några veckor och sen prova med tassmetoden. Hon är ju fortfarande liten och det händer mycket på några veckor.
Dottern här var väldigt lik din. "Krävde" massa närhet när hon sov men var helt självständig som vaken.