Nån som gör Ivf i Nyköpings trakten?!?
Hej nån/ några som håller på med Ivf? Som bor i Nyköping eller i närheten ?:)som vill byta lite tankar Kram
Hej nån/ några som håller på med Ivf? Som bor i Nyköping eller i närheten ?:)som vill byta lite tankar Kram
Hej!
Bor också i Nyköping men har inte påbörjat vår utredning än, men längtar efter en bebis.
När ska ni få komma på utredning? Försökt länge?
Har försökt snart i 1 år.. De tyckte vi skulle försöka i minst 6 mån till innan jag skulle höra av mig igen..men vill ju såklart påbörja den tidigare. Kanske går via privat?
brukar ju ta ett år kanske lite till säger dom ju innan man ska söka hjälp så det är ju helt normalt, men jag försår eran frusteration man vill ju bara ha barn NU =) men har du Ägglossning också?
man brukar ju får börja med pergotime i ca 6 månader se om det tycks hjälpa en sen vidare med IVF resan
privat får ni betala allt själv annars får man två försöäk gratis av vårat landsting. Och det är ju inte billigt tyvärr vi får ju betala allt själv nuju,har försökt så måånga år utan att lyckas det minsta,
Ja jag har provat med ÄL-stickor men tycker att det är så jobbigt att hålla på med dem. Ibland så sker det ingen ÄL för mig och då brukar mensen utebli.
Helst skulle jag vilja att vi människor var lite mer som motorer; det lyser en röd lampa och säger vad som är fel så man kan åtgärda det direkt..
Liksom, jag eller vi vill ha barn nu. Men som sagt måste vi försöka i minst 6 mån till och sen pergotime som du pratar om pratade hon också om. Men när man ser alla andra som har sex en gång och blir gravida eller de som vid upprepade tillfällen gör abort tycker man ju att de som verkligen vill ha barn borde få bli gravida..
Hur länge har ni försökt?
håller fullständigt med dig!!
allt är så orättvis
du har inte enometrios eller pco?
jag har svår endo och det gör ju inte saken lättare för mig/oss
har försökt sen -06, men fick reda på endo sjukdomen för 2 år sedan då den tog fart ordentligt. Då jag blev jätte sjuk av den.
Så för några månader sen så åkta jag in på en operation igen så då va dom tvugna att knyta i hop min högra äggledare och min vänstra ligger tarmen över så den funkar inte heller =( så våran ända utväg är IVF eller adoption om vi vill ha barn.
Ja, precis! Tycker ju att någon borde bestämma att den som gör abort för 4e gången kan ju få trolla bort och göra så att de som har svårt att få barn får det barnet i magen istället.. Om det ändå funkade så..
Tanken har slagit mig att jag skulle kunna ha PCO, men hur fastställer de det? Via gyn-undersökning?
Men gud vad tråkigt för dig/er!!
Just nu kämpar jag för att gå ner i vikt för att först underlätta lite grann och se om det kan hjälpa oss lite. Jag hoppas innerligt att det blir ett plus av sig självt efter att jag gått ned några kilon, men det återstår att se.
Tack för att du finns och man kan ventilera sina tankar här!
Dom ser pco på blod prov och endo genom titthåls operation. Sen kan som se cystor genom uldealjud,men dom vill alltid göra en titthåls op för att vara säkra på att det är endo cystor så man får rätt medicin. Har man pco så är det ju bra att försöka gå ner lite i vikt har jag hört.har ni kollat din sambos simmare ? Kram
Okej!
Jag vet att jag har haft en cysta för 2 år sedan men den gick bort av sig själv och sprack. De har återkollat den och att den är borta.
Ja, asså en läkare sa att det var bra att gå ner i vikt lite så underlättar det själva processen. Så nu kör jag LCHF och tycker det funkar bra. :)
Har inte varit och kollat upp honom eftersom hans ex blev med barn så har jag antagit att de r helt OK.
millan91 : hur går det för er? kommit på utredning ännu?