• Anonym (orolig)

Min man har fått anonymt MMS...går det verkligen?

kan man nuförtiden skicka anonyma MMS eller SMS? Det var en bild och det stod "avsändare okänd" .
    hur kan manta reda på vem som skickat det om det står avsändare okänd?

• Svar på tråden Min man har fått anonymt MMS...går det verkligen?
  • nile10

Förr kunde man det kom jag ihåg. Man tryckte några tecken i början av sms:et bara. Men det är över tio år sedan jag gjorde det.

• Anonym

Kan man landa på månen så kan man skicka mms.

• de Robespierre

Det är tekniskt möjligt (då ofta från betalsajter) men frågan är väl snarare hur troligt det är.

• Haskel

Nu vet jag inte om din man är lika undrande som du, om vem som skickat mms:et. Dock tror jag inte det, med tanke på att du skriver tråden under "otrohet". Om det bara är du som undrar anser jag att du ska sluta titta i hans telefon. Den anser jag tillhöra hans privatliv, även om man är två i ett förhållande, bör man alltid ha rätt till ett privatliv. Om man inte kommit överrens om annat. Jämför med att han snokar i din handväska, dator, telefon. Så även om du/man misstänker otrohet, ger det inte automatiskt rätt att snoka i sin nästas privatliv. Misstänker du något, så fråga honom istället, han kommer säkert att neka helt oavsett. Men fråga på ett snällt och förstående sätt, utan att döma på förhand. Hur är erat förhållande, finns det kanske en orsak till att han ev. skulle söka upp någon annan? Litat du överhuvudtaget på din man? Gör du inte alls det, så är det i första hand det du/ni bör arbeta på. Litar på honom så tror jag även att ni kan prata med varandra. MMS:et kan vara ett rent missförstånd, från en kompis eller liknande. Försök att se vad saken egentligen gäller, om jag har rätt i mitt antagande, så gäller det misstanke om otrohet. 

Detta är enbart min åsikt, och inte ett svar på din egentliga fråga. Mina tankar kan du alltid ta till dig eller förkasta . Det är du själv som bestämmer hur du ska göra, ingen annan.

Kram på dig   

• Anonym
    Haskel skrev 2012-11-06 11:22:28 följande:
    Nu vet jag inte om din man är lika undrande som du, om vem som skickat mms:et. Dock tror jag inte det, med tanke på att du skriver tråden under "otrohet". Om det bara är du som undrar anser jag att du ska sluta titta i hans telefon. Den anser jag tillhöra hans privatliv, även om man är två i ett förhållande, bör man alltid ha rätt till ett privatliv. Om man inte kommit överrens om annat. Jämför med att han snokar i din handväska, dator, telefon. Så även om du/man misstänker otrohet, ger det inte automatiskt rätt att snoka i sin nästas privatliv. Misstänker du något, så fråga honom istället, han kommer säkert att neka helt oavsett. Men fråga på ett snällt och förstående sätt, utan att döma på förhand. Hur är erat förhållande, finns det kanske en orsak till att han ev. skulle söka upp någon annan? Litat du överhuvudtaget på din man? Gör du inte alls det, så är det i första hand det du/ni bör arbeta på. Litar på honom så tror jag även att ni kan prata med varandra. MMS:et kan vara ett rent missförstånd, från en kompis eller liknande. Försök att se vad saken egentligen gäller, om jag har rätt i mitt antagande, så gäller det misstanke om otrohet.  Detta är enbart min åsikt, och inte ett svar på din egentliga fråga. Mina tankar kan du alltid ta till dig eller förkasta . Det är du själv som bestämmer hur du ska göra, ingen annan. Kram på dig   

Nu läser du in mkt utifrån dina egna värderingar. Var står att hon/han snokat? Var står att de ej har fri till varandras telefoner osv osv
  • Anonym (hemliga)
    Haskel skrev 2012-11-06 11:22:28 följande:
    Nu vet jag inte om din man är lika undrande som du, om vem som skickat mms:et. Dock tror jag inte det, med tanke på att du skriver tråden under "otrohet". Om det bara är du som undrar anser jag att du ska sluta titta i hans telefon. Den anser jag tillhöra hans privatliv, även om man är två i ett förhållande, bör man alltid ha rätt till ett privatliv. Om man inte kommit överrens om annat. Jämför med att han snokar i din handväska, dator, telefon. Så även om du/man misstänker otrohet, ger det inte automatiskt rätt att snoka i sin nästas privatliv. Misstänker du något, så fråga honom istället, han kommer säkert att neka helt oavsett. Men fråga på ett snällt och förstående sätt, utan att döma på förhand. Hur är erat förhållande, finns det kanske en orsak till att han ev. skulle söka upp någon annan? Litat du överhuvudtaget på din man? Gör du inte alls det, så är det i första hand det du/ni bör arbeta på. Litar på honom så tror jag även att ni kan prata med varandra. MMS:et kan vara ett rent missförstånd, från en kompis eller liknande. Försök att se vad saken egentligen gäller, om jag har rätt i mitt antagande, så gäller det misstanke om otrohet. 

Detta är enbart min åsikt, och inte ett svar på din egentliga fråga. Mina tankar kan du alltid ta till dig eller förkasta . Det är du själv som bestämmer hur du ska göra, ingen annan.

Kram på dig   
    Varför ska folk vara så jäkla hemliga jämt??? Hur var det innan alla skulle ha sin telefon? Hade man inget privatliv då eller? Får inte din man kolla i din väska?? Innan hade hela familjen samma dator men nu helt plötsligt kallas det att snoka....är man gift så ska man väl kunna dela på saker???
  • Haskel
    Anonym skrev 2012-11-06 12:39:08 följande:

Nu läser du in mkt utifrån dina egna värderingar. Var står att hon/han snokat? Var står att de ej har fri till varandras telefoner osv osv
    Ja, det är helt rätt som du skriver. Men som jag skrev, är det mina åsikter, och jag baserade mina antaganden på att tråden var skriven under "otrohet". 

Har jag helt fel i mina antaganden, så är väl frågan mer av teknisk art, och bör väl inte ligga under "Sex/samlevnad" överhuvudtaget. 

Kram på dig 
  • Anonym
    Haskel skrev 2012-11-06 12:50:31 följande:
    Ja, det är helt rätt som du skriver. Men som jag skrev, är det mina åsikter, och jag baserade mina antaganden på att tråden var skriven under "otrohet".  Har jag helt fel i mina antaganden, så är väl frågan mer av teknisk art, och bör väl inte ligga under "Sex/samlevnad" överhuvudtaget.  Kram på dig 

Men det kan vara så att man misstänker otrohet trots att man är öppen med sin mobil... El att man såg när kortet togs emot och partnern sa "okänd", ingen aning vem det var. Kram tillbaka!
  • Haskel
    Anonym skrev 2012-11-06 12:54:24 följande:

Men det kan vara så att man misstänker otrohet trots att man är öppen med sin mobil... El att man såg när kortet togs emot och partnern sa "okänd", ingen aning vem det var. Kram tillbaka!
    Ja, återigen har du rätt. Mitt inlgg baserades enbart på spekulationer, kanske fel av mig, att ge min åsikt då. Om mn spekulation är rätt, vet enbart TS, och hon kan därför lyssna eller strunta i det jag säger.

Kram på dig 
  • Anonym (orolig)

vi hymlar inte med ngt,utan delar allt,och berättar allt.... skulle ta kort med telefonen och då kom mms:et.... han förstår inte heller vart det kommer ifrån säger han. Det jag vill veta är om och vart man kan skicka mms utan att det står nånting om varifrån det kommer....vill veta om det är ett skämt el om det är ngn annan med i bilden,då det nekas.

• IsadorasMamma
    Anonym (orolig) skrev 2012-11-06 13:10:14 följande:
    vi hymlar inte med ngt,utan delar allt,och berättar allt.... skulle ta kort med telefonen och då kom mms:et.... han förstår inte heller vart det kommer ifrån säger han. Det jag vill veta är om och vart man kan skicka mms utan att det står nånting om varifrån det kommer....vill veta om det är ett skämt el om det är ngn annan med i bilden,då det nekas.
    Någon kan ha skickat fel?
  • de Robespierre
    Inget nummer öht?
  • Labolina

Den stora frågan är väl vad det var för bild?
  • Anonym (J)

Jag kan lätt döpa om vem som helst i min kontaktlista till "avsändare okänd"...

• Anonym (orolig)

mmset skickades inte från ngt nummer, finns inte att hitta.....   typ som ett dolt nummer....

• Anonym

Kontrollera så att inte din man har lagt in kontakten som "okänd avsändare".

Gå in i telefonboken och kontrollera. Risken finns ju.

Annars känner jag inte till att man kan skicka mms från okända nr.
    Vad var det för bild om man får fråga?

• Anonym (orolig)

en bild på ett kvinnligt underliv...

• Anonym (suck)
    Anonym (orolig) skrev 2012-11-15 13:39:22 följande:
    en bild på ett kvinnligt underliv...
    Jo men då fattar du väl att din man håller på med nåt, oavsett vad han säger. Förnekar han vetskap gör han sig ju bara löjlig.
    Det viktiga är väl just nu inte varifrån mms:et kommer, utan vad din man döljer för dig. Inte direkt så någon skämtar, eller hur, och även om så vore: varför?
    Det är bara att du står på dig, din man måste fatta att han är avslöjad för det är han.
  • fuchur

det kan vara skickat från en dator, då syns inget nr... men beror på mobilen, kunde skicka anonymt med min förra dock inte med nuvarande

Svar på tråden Min man har fått anonymt MMS...går det verkligen?