• Anonym (Q_M)

hur tänker de som vill ha höst/vinter barn?

jag undrar hur man tänker om man vill ha och planerar barn/barnen till den senare delen av halvåret, jag har ett och är gravid och de är välplanerade till att vara/bli vår barn. sj är jag decemberbarn och hatar det, varför vill man utsätta sina barn för att vara de sista i klassen på allt om inte minst att fylla år, men även utväcklings mässigt, ta körkort sist och allt annat möjligt

Nu vet jag att alla inte kan planera, att barn kan födas förtidigt och alla barn inte kommer efter i skolan för att de e minst.

Men hur tänker de som faktist planerar sina barn till höst/vinter barn?

• Svar på tråden hur tänker de som vill ha höst/vinter barn?
  • Anonym

Att man vill ha barn och skiter i när de föds?
    Jag är själv född i november, maken i oktober. Ingen av oss har lidit av det

• semlorna

Att man ens orkar bry sig om när andra får barn. Jag skulle inte bry mig om det blir barn på julafton ens, det är så oviktigt i sammanhanget.

• Dracarys

Men herregud, när är det godkänt att födas då?

Barn som föds i juni-augusti får aldrig fira födelsedagar med alla sina vänner eftersom de är födda i semestertider. Och de som föds under hösten/vintern är tydligen mindre värda eftersom de är yngre. Vilka månader är godkända, januari till maj alltså?

Jag har försökt skaffa barn i 12 månader nu, utan resultat. Jag ger blanka fan i om det blir ett sommarbarn eller vinterbarn.

Man får spela med den hand man har.

• Anonym
    semlorna skrev 2012-11-06 11:07:17 följande:
    Att man ens orkar bry sig om när andra får barn. Jag skulle inte bry mig om det blir barn på julafton ens, det är så oviktigt i sammanhanget.
    väl sagt!{#emotions_dlg.flower}
  • Göteborgsbruden

Alla mina barn är födda på vintern (eller ja, 3:e blir också född då). Första född nov, andra feb och trejdje antagligen Jan. Varför? Kunde inte bry mig mindre om när dom föds faktiskt.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥ Lillebror BF 28/1 2013 ♥¸.?°´¯)
  • Anonym (Puh)

Hallo! Alla kan inte välja!! Det kan väl inte vara en nyhet för dig?? Eller jo, du startade ju den här märkliga tråden......

• Anonym (Q_M)

Kan vara så att man skiter i det men om man skaffar barn vill man väll ge de de bästa förutsättningarna? Det vill iaf jag, utifrån mina egna erfarenheter.

Jo halva familjen är ju Dec barn, både min pappa, Syster och lossas bror och vet inte om nån av dem lidit av de,

Men jag tycker iaf inte att det var varit roligt 

• Anonym (Gunsan)
    Anonym (Q_M) skrev 2012-11-06 11:11:27 följande:
    Kan vara så att man skiter i det men om man skaffar barn vill man väll ge de de bästa förutsättningarna? Det vill iaf jag, utifrån mina egna erfarenheter.

Jo halva familjen är ju Dec barn, både min pappa, Syster och lossas bror och vet inte om nån av dem lidit av de,

Vad är de bästa förutsättningarna då? Innebär det att man älskar och tar hand om sitt barn efter bästa förmåga, eller att man ser till att de slipper fira sin fördelsedag för nära julafton?
  • Anonym
    Anonym (Q_M) skrev 2012-11-06 11:11:27 följande:

Jag ger mitt barn de bästa förutsättningarna, det har absolut ingenting med när barnet är fött att göra.

Jag läser mellan raderna att du anser att man ska pausa bebisbverkstaden från februari till juni så att inte barnet riskar att födas i "fel" månad? Men alla vill kanske inte ha just ett april-barn, utan bara ett barn, vilket som helst .
  • Duckan

Jag kan sträcka mig till att 31 dec inte är den ultimata födelsedagen, men tycker att det är ganska betydelselöst när man är född egentligen. /Decemberbarn

Svar på tråden hur tänker de som vill ha höst/vinter barn?