greeneyes skrev 2012-11-07 07:09:21 följande:
Ja du kan ha haft det så länge. Jag gick med klamydia i 9 mån innan min Gyn upptäckte det vid en rutinundersökning. (hon tar tydligen alltid odling för det om man är under 30).
Jag hade en känsla av att inte må helt 100 och hade besvär med svamp-symptom och känningar av urinvägsinfektion. Men inte alls så kraftiga besvär att det väckte nån misstanke, hade ju haft klamydia 8 år tidigare och då var det ingen tvekan eftersom jag kissade nålar.
Jag fick det denna gång av min kille när vi blev ihop (jag hade testat mig innan). Det ledde så klart till en kris i vår relation men vi bestämde oss för att lita på varandra.
Tyvärr, och detta är något du ts också är i riskzonen för, så fick jag ärrbildning i livmoder/äggledare pga att jag gick så länge med det. Nu försöker vi bli gravida men det går inte, har hittills bara fått ett utomkvedshavandeskap tyvärr. Jag hoppas att du slipper detta men var medveten om att det finns en ökad risk i ditt fall.
Lycka till och lita på din magkänsla. Tror du inte att han varit otrogen, släpp detta och gå vidare efter att ni båda fått behandling.
Jag litar faktiskt på honom, dels för att mina besvär började någon tid strax efter vi blivit tillsammans och delvis för att vi spenderat varje sekund med varandra sen 1,5 år. visst kan han ha varit otrogen i början av vårat förhållande med jag tror faktiskt inte det då vi även då var med varandra nästan jämt. Han går aldrig på fester, jobbar hemifrån osv
Jag känner mig dock sviken och lurad. Vet inte hur jag ska komma ifrån det. Jag har alltid skyddat mig och när vi träffades föreslog jag kondom men han sa att det räcker med p-piller för han har också varit så noga. Dumt att lita på honom ja, mitt fel, men nu kom det fram att han legat runt hur mkt som helst och nu ville han gå oc HIV testa sig också. Han tycker också jag överdriver riskerna med graviditet, trots att vi i samband med detta fick veta att jag även har typ B streptokocker, vilket också kan leda till utomkveds och massa annat.
Jag behöver så någon att prata med men skäms så mkt för att berätta för någon.