Viktväktarna, närmare 50 kg att gå ner
Hej,
Jag vet att det finns många trådar liknande denna uppe i forumet. Tyvärr känner jag att jag inte riktigt kommer in i dessa trådarna. Dom har liksom hållt igång så länge att man inte syns som nykomling. Jag vill kunna få lika mycket pepp som er andra som är med i de trådarna. Därför väljer jag nu att starta en ny och jag hoppas att det är någon som vill komma in här och peppa samt stötta?
Jag kan börja med att presentera mig så smått. Är en tjej på tjugo år som har varit överviktig hela livet. Verkligen hela livet. Jag har inte haft en enda period under mina tjugo år, som normalviktig. Jag är inte bara tjock eller fet nu, utan lider av kraftig fetma. Jag är tjugo år och har närmare 50 kilo att gå ner för att hamna på normalvikt. Runt 62 är min målvikt. Så ja, uppåt kan nu ju räkna själv.
Jag startade igårkväll ett tre månaders abonnemang på viktväktarnas onlinetjänster. 700:- kostade det och dom tänker jag inte slänga i sjön för att jag inte orkar längre. Kände att det lite var peppen för att komma igång. Nu har jag lagt 700:- på nånting som jag faktiskt vet att det fungerar. Jag har varit med i viktväktarna innan och gått ner runt tio kilo på några månader. Kan även tillägga att jag fuskade väldigt mycket med maten när jag gick ner dom kilona. Ändå fungerade det. Nu hoppas jag bara att jag kan få en bra start även denna gången.
Man säger ju alltid att man ska inte se dieten som en diet, utan som en omläggning av sina vanor. Det är det jag försöker med här. När jag gick på viktväktarna förra gången så lade jag om mina vanor. Ett par veckor efter jag slutade på viktväktarna höll jag kvar vid mina vanor. Men sen gick det åt skogen. Jag kan verkligen inte hålla vikten om jag inte räknar vareviga dag.
Denna gången ska jag alltså fortsätta räkna. Jag ska inte bara gå ner tio kilo och sen ge upp. Inte gå ner tjugo kilo och sen ge upp. Jag ska gå ner alla mina kilo jag har kvar, och sen ska jag hålla fast vid detta. Jag gissar att man fått in en relativt bra vana efter att man gått ner närmare 50 kilo. Det måste man ju ha fått..
Så, från och med idag började jag med mitt online-viktväktarna. Jag ska eventuellt starta ett medlemsskap på ett gym också. Eller, ett sånt där gym med grupp pass. Jag är inte mycket för styrketräning. Det får bli en senare fråga. En fråga om att tona till kroppen när jag väl lyckats gå ner en hel del kilon. Fram tills dess vill jag gå pass. Zumba, step, core.. Ja, you name it. Bara för att komma igång och se vad jag tycker är roligt, eller faktiskt komma igång och tycka att det är roligt att träna.
Så, är det någon som vill hänga på? Någon som vill följa med på min resa och kanske starta en egen?