• OverAll

Viktväktarna, närmare 50 kg att gå ner

Hej,

Jag vet att det finns många trådar liknande denna uppe i forumet. Tyvärr känner jag att jag inte riktigt kommer in i dessa trådarna. Dom har liksom hållt igång så länge att man inte syns som nykomling. Jag vill kunna få lika mycket pepp som er andra som är med i de trådarna. Därför väljer jag nu att starta en ny och jag hoppas att det är någon som vill komma in här och peppa samt stötta?

Jag kan börja med att presentera mig så smått. Är en tjej på tjugo år som har varit överviktig hela livet. Verkligen hela livet. Jag har inte haft en enda period under mina tjugo år, som normalviktig. Jag är inte bara tjock eller fet nu, utan lider av kraftig fetma. Jag är tjugo år och har närmare 50 kilo att gå ner för att hamna på normalvikt. Runt 62 är min målvikt. Så ja, uppåt kan nu ju räkna själv. 

Jag startade igårkväll ett tre månaders abonnemang på viktväktarnas onlinetjänster. 700:- kostade det och dom tänker jag inte slänga i sjön för att jag inte orkar längre. Kände att det lite var peppen för att komma igång. Nu har jag lagt 700:- på nånting som jag faktiskt vet att det fungerar. Jag har varit med i viktväktarna innan och gått ner runt tio kilo på några månader. Kan även tillägga att jag fuskade väldigt mycket med maten när jag gick ner dom kilona. Ändå fungerade det. Nu hoppas jag bara att jag kan få en bra start även denna gången. 

Man säger ju alltid att man ska inte se dieten som en diet, utan som en omläggning av sina vanor. Det är det jag försöker med här. När jag gick på viktväktarna förra gången så lade jag om mina vanor. Ett par veckor efter jag slutade på viktväktarna höll jag kvar vid mina vanor. Men sen gick det åt skogen. Jag kan verkligen inte hålla vikten om jag inte räknar vareviga dag.

Denna gången ska jag alltså fortsätta räkna. Jag ska inte bara gå ner tio kilo och sen ge upp. Inte gå ner tjugo kilo och sen ge upp. Jag ska gå ner alla mina kilo jag har kvar, och sen ska jag hålla fast vid detta. Jag gissar att man fått in en relativt bra vana efter att man gått ner närmare 50 kilo. Det måste man ju ha fått..

Så, från och med idag började jag med mitt online-viktväktarna. Jag ska eventuellt starta ett medlemsskap på ett gym också. Eller, ett sånt där gym med grupp pass. Jag är inte mycket för styrketräning. Det får bli en senare fråga. En fråga om att tona till kroppen när jag väl lyckats gå ner en hel del kilon. Fram tills dess vill jag gå pass. Zumba, step, core.. Ja, you name it. Bara för att komma igång och se vad jag tycker är roligt, eller faktiskt komma igång och tycka att det är roligt att träna. 

Så, är det någon som vill hänga på? Någon som vill följa med på min resa och kanske starta en egen?  

• Svar på tråden Viktväktarna, närmare 50 kg att gå ner
  • loveeverymoment

Vad bra att du har tagit tag i det! vv är toppen bra o man får bra stöd och hjälpmedel.
    Och all mat e så god!

• loveeverymoment

Gick ner 17 med de förra våren och efter ett struligt period i mitt liv nu gått upp 4-5 av de igen.
    Så idag har ja börjat om på nytt. O hoppas på det ska gå så bra som sist ja bruka allvar.
    Då minus 1-1,5 kilo i mån. Med hjälp av vv och morgonpromenader...
    Så vill ner 15 till o då hamla på 67 i vikt

• Fidelis ad urnam

Jag gick först ner 20 kilo med VV 2009, sedan 24 kilo till med VV från januari till juni i år. Älskar VV koncept, att få äta av allt och inte behöva välja bort någonting. 
    Lycka till med din viktnedgång, bara du har bestämt dig kommer du lyckas  

• Snartfrueriksson

Hej!

Jag är 24 år snart! Och har 50 kilo att gå ner. Har nu köpt ett viktväktarpaket på tradera. Hoppas vi kan stötta varandra i detta :)

• samantha80

Hej jag har oxå precis börjat på vv och jag vill gärna vara med i denna gruppen om det går bra jag vill gå ner 40 kg

• Callina

Hej, jag har ca 15 kg att gå ned och är gärna med här, känner precis som du TS att man inte blir riktigt "insläppt" i trådar som hållit igång ett tag, har känt mig ignorerad i flera faktiskt.

Jag är också med i viktväktarna, har bara varit med i fyra veckor och har skärpt mig en hel del, dock inte följt slaviskt men det blir bättre vecka för vecka. Har "bara" gått ned ett halvt kg per vecka men det går i alla fall NEDÅT Jag mår väldigt bra av att skriva upp och verkligen se på pränt (eller i appen för min del då) exakt vad jag äter och hur mycket det är värt.

I dag har jag bara hunnit med frukost än så länge och måste tipsa om den, en smoothie för 6 pp.

1 dl yougurth naturell 3%
    1 dl lättmjölk
    0,75 dl havregryn
    1 banan
    2 dl jordgubbar
    kardemumma
    vaniljpulver

Lätt att få i sig på morgonen och man står sig ett tag på den.

• OverAll

Hej,
    Förlåt att jag varit frånvarande. Har varit så mycket på sista tiden så jag har inte haft tid att komma in här under dagarna.

Vad roligt att det är så många av er som hittat hit. Ni ska känna er mycket välkomna allihop! Tack för att ni delar med er, och tack för att ni kommer in hit och stöttar tillbaka!

Ska jag vara ärlig så har jag varit ca noll procent strikt. Inte alls vill säga. Det har blivit både det ena och det andra utan att räkna. Vilket inte är bra, jag vet! Jag hoppas på att kunna ta tag i det nu igen.. I vanliga fall hade jag sagt "jag börjar på måndag". Men, denna gången börjar jag imorgon. nu är det nog helt enkelt!!

• Carrro1982

Nu är inte viktväktarna min väg till viktminskning, utan dietshake, kommer nog bli min väg.  Men jag vill hoppa in här och säga att människor som vill gå ner så mycket som du TS, är en stor inspiration för mig.  Jag tycker verkligen att ni är jättestronga.   Jag har följt en kille på forumsidan "ifokus" när han började med sin nya livsstil så vägde han omkring 143 kg, idag väger han mindre än 119 kg.  

Jag tycker verkligen att det är jätteduktigt gjort, jag blir väldigt glad och lycklig för eran skull.   Jag har själv kraftig övervikt och har bestämt mig för att ändra livsstil, men jag har minst 30 kg att gå ner.  

Jag vill gärna hoppa in här och peppa er.  Ni kommer att klara det här.  Det känner jag på mig, Skrattande

Pussar och kramar från mig till er!  

• Carrro1982
    Callina skrev 2012-11-14 13:01:55 följande:
    Hej, jag har ca 15 kg att gå ned och är gärna med här, känner precis som du TS att man inte blir riktigt "insläppt" i trådar som hållit igång ett tag, har känt mig ignorerad i flera faktiskt.

Jag är också med i viktväktarna, har bara varit med i fyra veckor och har skärpt mig en hel del, dock inte följt slaviskt men det blir bättre vecka för vecka. Har "bara" gått ned ett halvt kg per vecka men det går i alla fall NEDÅT Jag mår väldigt bra av att skriva upp och verkligen se på pränt (eller i appen för min del då) exakt vad jag äter och hur mycket det är värt.

I dag har jag bara hunnit med frukost än så länge och måste tipsa om den, en smoothie för 6 pp.

1 dl yougurth naturell 3%
    1 dl lättmjölk
    0,75 dl havregryn
    1 banan
    2 dl jordgubbar
    kardemumma
    vaniljpulver

Lätt att få i sig på morgonen och man står sig ett tag på den.
    Åh vad tråkigt att du har känt dig ignorerad, hoppas inte att du känner samma sak i den här tråden.  

Jättebra recept, det kan bli en smotiedrink till sommaren, juh=)  Eller till frukost.  

Själv så äter jag lättfil och Pauluns musli med skivad banan varje morgon. =) Tycker det är väldigt gott plus att det är lätt att få i sig.  
  • Callina

God morgon

I morgon är det dags för vägning igen. Har inte några förhoppningar den här veckan men känner mig ändå nervös. Det är viktigt att det händer något så jag ska vara duktig och fortsätta. Minsta minsta minus peppar mig. Jag har slarvat så jag är lite "nervös"

• Callina
    OverAll skrev 2012-11-16 20:26:34 följande:
    Hej,

Ska jag vara ärlig så har jag varit ca noll procent strikt. Inte alls vill säga. Det har blivit både det ena och det andra utan att räkna. Vilket inte är bra, jag vet! Jag hoppas på att kunna ta tag i det nu igen.. I vanliga fall hade jag sagt "jag börjar på måndag". Men, denna gången börjar jag imorgon. nu är det nog helt enkelt!!

Vad har du för plan inför i morgon nu då?
  • Modig

Hej! Jag har varit på första mötet på Viktväktarna i kväll och blivit ny medlem. Jag håller på att lära mig systemet som jag tycker är lite invecklat. Jag känner mig också nervös inför morgondagen hur jag ska äta eftersom jag inte vet hur det fungerar allt ännu har ni några tips för en dag frukjost, lunch, middag? Jag vill gärna vara mned här och få kontakt med fler som håller på och bantar!/ Modig M

• OverAll

Hej!
    Förlåt att jag har varit så frånvarande!! Ända sen i november jag var här senast. Det har varit lite upp och ner med de mesta tyvärr. Och jag skrev i min trådstart att jag lagt 700:- på onlinetjänster. Skit rent ut sagt säger jag. Det fungerade inte, ja fick ingen hjälp och pengarna får jag inte tillbaka. Jäkligt surt!

Men, på det igen. Jag har haft en slapp tid fram tills nu. Den förste februari flyttar jag till ny lägenhet och från och med då ska jag börja med viktväktarna. Mycket lättare när jag bor ensam och enklare att köpa efter de där inköpslistorna. Jag ska följa ett sånt dör veckoschema superstrikt första månaden, och sen börja lägga in nya recept här ch var och göra frukostar själv osv. Men till att börja med blir det veckoschema. Bara för att verkligen komma in i det!

Ber om ursäkt åter igen för att jag har varit så frånvarande, men hoppas att nån av er hittar tillbaka hit igen!!

"modig" hoppas dina första dagar har fungerat bra? Och grattis till att du valt att ta tag i kosten och vikten. Det där 360 programmet dom pratar om nu på tv-reklamen, vad innebär det? Senaste grejen jag var med och introducerades i var "mättande dag" men detta verkar vara nåt nytt med 360? :)

• Bellabella89

Hej på er! Jag vill vara med och skriva i denna tråd. Jag ska gå med i vv imorn och kommer ha ca 10 kilo att hå ner. Jag gått upp 12 kilo sedan studenten. Inte okej. jag har varit medlem tidigare och vet att det fungerar!

• Callina

Jag provar denna vecka med att köra viktväktarnas *mättande dag* ska bli spännande att väga sig på måndag för att se hur det gått. Dessvärre kommer jag väl ha min mens då och då går man ofta upp i vikt så egentligen borde jag köra mättande dag i två veckor för att få rätt vikt antar jag.

Svar på tråden Viktväktarna, närmare 50 kg att gå ner