• glaadamamman

kommunalt eller privat förskola i halmstad

Hej!
    Har bott i halmstad ett par månader o känner inte till så mycket ännu här,,
    Mitt ena barn fick plats på en förskola ca 20-30 minuter gångtid hemifrån, ett rätt oki förskola,, men så fel håll, o en bra bit i från oss, nu börjar hon 6.års efter sommarn, som ligger nära oss,, Har nu en 1:årig som jag måste sätta upp på kö,men vet inte vart,,?
    Jag kommer få ett jobb centralt, ca 5 minuter i från oss,o dottern kommer börja skolan i närhetn så kan jag inte skena över hela stan..
    Vart finns det bra förskolor centralt i halmstad, kommun eller privat ?

• Svar på tråden kommunalt eller privat förskola i halmstad
  • selmismamma

Vi stod i kö till kyrkans privata som vi hade hört mycket gott om. Sen fick vi plats på kommunalförskola och var och hälsade på där och tittade. Kimbogården uppe på rotorp, väldigt mysigt och trevlig personal, tyckte det verkade bra.

Men sen fick vi plats på kyrkans och då tog vi den platsen (också på rotorp) är så glad att vi tog den platsen. Underbar förskola, med mindre antal barn så det är lite lugnare och det blir väldigt mysig stämning. Underbar personal och väldigt bra förskolverksamhet.

Tror överlag att Halmstad har väldigt bra förskolor, vad jag har hört av andra med.

Lycka till :)      

Svar på tråden kommunalt eller privat förskola i halmstad