• aysn

Schampo med färgpigment? Hittar inget som verkligen fungerar.

Jag använde under en längre tid Isadoras Color Boosting Shampoo och tyckte mitt hår blev så fint. Nu verkar det inte finnas längre och jag letar efter alternativ. Har testat flera schampo som säger sig vara för brunt hår, men ag har inte sett någon som helst skillnad, förutom att själva schampot är brunt . Med Isadoras schampo fick håret verkligen en djupare och lite rödaktigare färg. Någon som känner till bra alternativ? Vill inte färga eller ens tona håret utan bara kunna tvätta håret som normalt plus att håret får finare färg.

• Svar på tråden Schampo med färgpigment? Hittar inget som verkligen fungerar.
  • Kinya

Jag färgar visserligen mitt hår i en lite mörkare brun nyans än mitt naturliga samt att min frisör lägger in lite ljusa slingor. De ljusa slingorna blir lite för ljusa om jag inte använder färginpackning från Maria Nila (tror jag märket heter) i färgen chokladbrun. Den gör de ljusa slingorna mörkare men måste nog användas en gång i veckan ungefär. Man kan fuska lite men då blir slingorna lite för ljusa.

• enmanda
    aysn skrev 2012-11-06 12:56:49 följande:
    Jag använde under en längre tid Isadoras Color Boosting Shampoo och tyckte mitt hår blev så fint. Nu verkar det inte finnas längre och jag letar efter alternativ. Har testat flera schampo som säger sig vara för brunt hår, men ag har inte sett någon som helst skillnad, förutom att själva schampot är brunt . Med Isadoras schampo fick håret verkligen en djupare och lite rödaktigare färg. Någon som känner till bra alternativ? Vill inte färga eller ens tona håret utan bara kunna tvätta håret som normalt plus att håret får finare färg.
    Åh ja, Jag älskar verkligen REVLON Professional, den så kallade färgbomben. Jag är naturligt blond men fick för mig att bli brunett en period, som blond måste man ju använda färgschampoo ofta. Och efter att tvättat håret med denna kändes det som att man varit hos frisören på nytt. Sitter i ett par dagar efter det. Dock är det lite dyrt och finns och köpa hos frisörer, men det är lätt värt det! Testa! Och jag hoppas du gillar det! 
Svar på tråden Schampo med färgpigment? Hittar inget som verkligen fungerar.