• Anonym (vill bli fit)

Såhär ser min kropp ut, vill bli fit, hur göra? (bild)

Jag har LÅNAT en bild för att visa ungefär hur min kroppsform ser ut idag... Bild nummer 1 är väldigt lik min kropp! Men jag inser ju att det är för att jag är ung (22 år) som min kropp ser ut så och att den kommer förändras ganska snart vilket jag redan ser tecken på. Jag skulle vilja bli mer vältränad.. och då menar jag inte body builder, utan kanske mer som bild nummer 2. Någon som vet vad som krävs för att liksom bli fit när man redan är ganska smal? 

1.

2. 

• Svar på tråden Såhär ser min kropp ut, vill bli fit, hur göra? (bild)
  • Anonym

Märklig fråga... du vill bli vältränad och du frågar hur...?? genom att TRÄNA såklart

• Anonym (vill bli fit)
    Anonym skrev 2012-11-06 13:11:52 följande:
    Märklig fråga... du vill bli vältränad och du frågar hur...?? genom att TRÄNA såklart
    Jo det har jag med fattat, men jag kanske menade lite mer detaljerat, vilken träning, vilken kost, hur ofta osv... Kanske du kan förstå!
  • Anonym

Träna kondition plus styrka och se till att man äter bra...?

• Norris

Jag ser inte direkt nån skillnad på dessa bilder faktiskt

• Mamma1106

Träna styrka och åter igen styrka, inget formar kroppen så som stryketräning. Vill du ha inspiration så kolla in Olga Rönnbergs blogg.Är för nyblivna mammor men hon är i toppform och vet hur man når dit.

• råneåtjej85

Inte för att ja såg mycket mer skillnad annat att nr 2 verkar ha silikonboobs... Och dem får du inte på gymmet... Men Träna hård Styrketräning och mycket kondition! Du kommer inte bli en bodybuilder för att du tar i!! 3-4 ggr i veckan på gym typ!
    Kör så du reppsar kring 15-20 i 4 set och kör så hårt du kan!
    Gå in på ett gym och be om hjälp!!

• Anonym

För att bli som bild nr 2 behöver du sola en hel del....Solig

• Anonym

Men tjejen på bild 2 har nog mera kilon bara. Och silisar :P Men absolut..löpning och styrketräning!

• Anonym (Moi)

Jag var smalare än bild 1) när jag började träna och har lyckats bli fit genom att träna så som jag gör nu trots min ålder (33). 

Jag varvar styrketräning med kondition och äter regelbundet och nyttigt. Tränar ca 3-4 ggr i veckan, en timme åt gången.   

• Anonym (vill bli fit)

Tack för tipsen! Och nej det är inte hennes booobis jag vill åt Flört tycker mer att hennes mage och lår ser mer "fasta" ut. Fasst det gör ju boobsen med men det beror nog på sillisar som ni säger :D

• Anonym

Kör fitnesfighten (bara att googla) en månad så får du säkert det du önskar dig samt en bra kost och träningsplan för fortsatt fit:ighet ;)

• Anonym (vill bli fit)
    Anonym skrev 2012-11-06 13:40:59 följande:
    Kör fitnesfighten (bara att googla) en månad så får du säkert det du önskar dig samt en bra kost och träningsplan för fortsatt fit:ighet ;)
    Tror ju inte på det där med att komma i form på 30 dagar :/ Sen så lär man ju hålla i det efteråt.. 
  • Anonym (Moi)

Glömde skriva att nr 2) har större muskler än ettan. Styrketräning alltså. 

• MrsMia

Kan bara rekommendera att följa stenåldersdieten / paleo diet och att träna crossfit. Då blir din kropp på kort tid formad som du önskar.

• Anonym (josse)

Det som krävs för att bli mer fit och se vältränad ut om man redan är smal är styrketräning, tung sådan.

• Anonym (Moi)

En bra video som förklarar hur man bör träna (jag har kört min styrketräning exakt så som han beskriver):
    ">

• Anonym (..)

yoga och simma, dansa kanske.

• nevermind

Eftersom du inte verkar ha nåt hull alls så är nog konditionsträning inte det du behöver mest. Men lite är alltid bra!

Vill du bygga muskler så är det styrketräning som gäller. Varje dag i början. Kör jag och jag kände en skillnad jäkligt snabbt.
    Joina ett gym, det är det verkligen värt!
    Och nej, du kommer inte se ut som en body builder.

Skillnaden på våra kroppar är dock att jag har hull, och det måste konditionstränas bort.

Bra att du tänker på din hälsa TS, och framförallt för att du tänker på framtiden. Lycka till!

Svar på tråden Såhär ser min kropp ut, vill bli fit, hur göra? (bild)