• Izabel­le 934
    Äldre 6 Nov 14:53
    1808 visningar
    1 svar
    1
    1808

    Djurallergi

    Hej. Jag har en Papillon som min pojkvän tål. Men när vi lånade en kompis hund, blandras mellan amstaff och rottweiler så vart han jätte allergisk. Han vart jätte rödögd och det kliade enormt, var han sen med allergimedicinen i 5 minuter så reagerade han.
    Problemet är att både han och jag vill ha en valp, en valp på antingen denna blandning eller en helras utav något av dessa. Men som sagt så är han allergisk. Finns det inget vaccin man kan ta en gång i månaden eller liknande så man kan en ras som vi vill ha?

    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Djurallergi
  • Äldre 7 Nov 19:41
    #1

    Hej! Reaktionen du beskriver är inte ovanlig, förmodligen blev det för stor del allergen som din pojkvän reagerade på. Ofta kan man tåla en mindre mängd allergen men inte stora mängder. Sen är det så att hundar har olika allergen så man kan faktiskt tåla en viss sorts hundar och inte andra. Men tyvärr kan man inte i förväg veta vilken hund man tål och i ert fall verkar din pojkvän inte tåla de hundraser du skriver om.
    Det finns inget vaccin mot hundallergi. Det enda som gäller är att avstå från att skaffa hund om man vill vara symtomfri. 
    vänliga hälsningar Anitha 

Svar på tråden Djurallergi