• Anonym

Blod i urin och extrem smärta !

En vän till mig var på vårdcentralen pga mycket och synligt blod i urinen, hon har extrem smärta i underlivet och det svider när hon kissar och hon kan knappt lämna badrummet . Dom skickade hem henne med kåvepinin och sa att hon fick ta Ipren och panodil emot smärtan. Dom skulle ringa henne i morgon ifall det var något annat än uvi. Har aldrig hört att man har stora mängder blod i urinen vid uvi? Hon har så ont och jag är riktigt orolig för henne.

• Svar på tråden Blod i urin och extrem smärta !
  • Anonym

Jag har haft urinvägsinfektion många gånger jag ahr alltid blod i urien när jag kissar när jag har urinvägsinfektion och det gör ont hon kommer bli bättre med kåvepinin och pandodil har hon mort smärtan antibiotikan tar inte bort smärtan bara infektionen så jag tycker hon ska ta värktabletter när det gör ont. Det är urinvägsinfektion hon har jag har haft det så många gånger att jag känner igen symtomen något som också är bra när hon har urinvägsinfektion är att dricka tranbärsaft finns att köpa i mataffären eller hälsokosten man ska dricka mycket och helst surt

Du behöver inte vara orolig nu har hon fått medicin

• KaRoLiN85

Hon sitter på toaletten och svettas av smärta. Det känns som att hon sprungit ett maraton. Hemskt att se. Panodilen hjälper inget alls.

• Anonym

Okej när jag hade skiten så tog jag två tabletter inte bara 1 tablett om det inte hjälpte man har så ont så man blir trött det brukar bli bättre för varje dag tranbärsaft rekomderar jag det gör också så att skiten försvinner

• KaRoLiN85

Hon har ont hela tiden, hon kan inte stå ligga eller sitta.

• KaRoLiN85

Det gör ondare än att föda barn säger hon och hon har två st förlossningar bakom sig.

• sasso78

Säg åt henne att dricka mycket och hela tiden. Det brukar jag göra när jag får UVI och det hjälper en aning. 

• sasso78
    sasso78 skrev 2012-11-06 17:57:48 följande:

Säg åt henne att dricka mycket och hela tiden. Det brukar jag göra när jag får UVI och det hjälper en aning. 

Sist jag hade uvi hävde jag i mig vatten, säker över 1 liter på kort tid, sen ännu mer en halvtimme senare och då blir det mycket urin och urinvägarna sköljs igenom liksom.
  • Otäcking
    sasso78 skrev 2012-11-06 17:57:48 följande:

Ja, fast inte för mycket kanske.
    I rather get som shrooms than be a prude, then I can go to space and still feel your face between my legs
  • sasso78
    Otäcking skrev 2012-11-06 18:04:14 följande:
    Ja, fast inte för mycket kanske.
    Nej, man får väl använda sitt sunda förnuft.
  • Takex

Jag får alltid blod i urinen vid uvi. Eftersom din vännina är så otroligt dålig så kan den ha börjat gå upp mot njurarna så myyyycket vätska och inte fuska med penicillinen.

Shingo ♥ 28/9 2012
  • Lili78

har de kollat att det är inte njursten, eller snarare sten som har fastnat i urinledaren och är på väg ut???
    Eftersom hon har bara varit på vårdcentralen, är de inte så duktiga på att känna igen symptom , särskild om hon inte haft problem med det tidigare.

Jag skulle avvakta en timme och om du ser att hon inte blir bättre , ta henne till akuten. Där kan man få starkare smärstillande .

• power

Infektionen kan ha gått upp i njurarna. Har hon feber?

• power

Det hände mig, jag blödde så det såg ut som missfall i toan.

• KaRoLiN85

Hon har aldrig haft varken uvi eller njutsten.

• Anonym

Jag kan förstå det det hon ska vara vaksam på att hon inte får hög feber att det gör ont på sidan av magen eller ländryggen då måste hon åka in det är inte bra.

• Anonym (-o-o-o-)

Har hon tagit både Ipren och Panodil? Om inte säg åt henne att göra det så har de bättre effekt. Som andra skriver ska hon dricka ordentligt. Då blir urinen inte lika koncentrerad och bakterierna får hjälp att spolas ut.

Svar på tråden Blod i urin och extrem smärta !