• PerG

10 år tillsammans med min fru..

Det är snart 10 år sedan vi blev ett par (och samma datum blev några år senare även vår förlovningsdag). Vi hade varit kompisar innan ett tag, men en kväll förändrades det hela och vi blev tillsammans... ;)

Min tanke är att fixa exakt samma middag (tacos, haha!) som hon bjöd mig på den kvällen med exakt samma vin som jag hade med mig och göra en liten nostalgitripp. Jag har möjlighet (förhoppningsvis) att förbereda det mesta så det blir en liten överraskning när hon kommer hem på kvällen (vi kommer ha barnvakt).. 

Så då är frågan vad man kan hitta på för en present för denna dag. Det är ju inte vår bröllopsdag, så på ett sätt kanske det inte ska vara för överdådig grej, men samtidigt är det ju värt att fira med en liten fin present. Blommor kommer finnas såklart, men någon liten grej skulle jag vilja ge.

Vad kan man ge som symboliserar 10 år? Jag har några få idéer själv, men jag tycker sånt är jättesvårt så jag tar väldigt gärna emot tips!

• Svar på tråden 10 år tillsammans med min fru..
  • Palma

En fotobok med dina bästa minnen från dessa 10 år. Och ett vackert smycke med tanke bakom är aldrig fel.

• PerG
    Palma skrev 2012-11-06 23:34:11 följande:
    En fotobok med dina bästa minnen från dessa 10 år. Och ett vackert smycke med tanke bakom är aldrig fel.
    Just det där med "tanke bakom" är ju det svåra... ;)... Ett smycke har jag haft som en idé men jag vill ju inte bara köpa första bästa bara för att utan det ska ju helst finnas just en tanke bakom det... ;) 
  • rumpkullan
    Babybel skrev 2012-11-07 00:49:52 följande:
    Ett guldhänge med de romerska siffrorna för 10?
    Nja, ett halsband med ett X skulle iaf inte jag vilja ha.
  • PerG

Haha, precis..,;)

rumpkullan skrev 2012-11-07 00:54:04 följande:

• hellokill3r
    rumpkullan skrev 2012-11-07 00:54:04 följande:

Lol, det skulle kunna bli så sjukt fel... Haha.. Men det är svårt när man inte vet er story att säga nåt som symboliserar 10 år.. Det kan ju vara en massa saker neroende på relation
  • SunGirl

Vad gillar din fru för smycken? Kanske ett par finna örhängen är bättre än ett halsband? Armband? Du skulle kunna gå förbi några smyckesaffärer och bara titta, det behöver ju inte vara svårare än att du hittar något fint som du tycker skulle passa henne

• Nyfiken gul

har ni ingenting som representerar bara ni två? något dåligt skämt, en låt, en bild, en film ..... ?  

Något som kan hjälpa dig på traven och hitta en kul present tänker jag

Ett ex till mig,, han och jag hade ett stående skämt om badankor mellan oss och det blev liksom vår grej så en jul fick jag ett smycke, och just i form av en fin liten badanka i silver. Det var förmodligen från början ett dopsmycke men han hade fixat så den hängde i en jättefin kedja som passar mig istället. 

jag älskar den ankan och bär den än idag fast det tyvärr tog slut.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • tessum

Det här smycket tycker jag är underbart. Har funderat på att köpa det med mitt och sambons man.

Halsbandet heter En bit av dig

Priset är ca 1500:- (lite beroende på vilken kedja du vill ha), eller ca 1000:- om du bara vill ha pusselbitarna

Ett annat tips är att köpa ett thomas sabo armband för berlocker. Det fick jag för några år sedan av min sambo och han köper en ny berlock då och då. Min äldsta dotter (9-år) har gjort en egen skyddsängelberlock som också hänger där. Älskar mitt armband!

Lägger upp bilder på de två första berlockerna jag fick också. "Nyckeln till mitt hjärta" och "Tro, hopp och kärlek"

• jashrinah

en liten foto bok med dina favoritfoton , tex 3 foton för varje år , lägg till en kost text för varje år så har du en superpresent <3 

• Turboplingen

Gav du henne något när ni precis blivit ihop? Förnya en sån gåva kanske =)
    Jag och min man har varit tillsammans 10 år iår också.
    Jag hoppas själv få något i halsbandsväg som en tipsat om tidigare och ett eget skrivet kort.

Nova 070902, Hemi 100802, vartlivitext.blogspot.com/
  • Wimsey

En inramad förstoring av ett foto på er (om det finns några); Ett smycke med en ingravering i stil med "tacos hos gittan 2002-02-12"

gammal detektiv i ny förpackning
  • Studentpappa

Bjud henne på en spahelg det går alltid hem, jag sitter i exakt samma sits förutom att vi inte är gifta. Vi har tio år om ca en månad men jag som student har inte råd med någon schyst present i dagsläget då hon även fyller år om en vecka.
    Jag börjar jobba i Juni så jag kanske ska ge en med framförhållningen att hon får den i sommar Cool 

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem.
  • Mary 562

*favoritar :)

En tråd med presentidéer är alltid kul .

Tipset med fotobok tycker jag var bra, med utvalda bilder och kommentarer från era tio år .

Brorsans tjej gjorde det till honom på deras första år, jättefin,

lycka till! Kram        

• slutatsnusa
    Wimsey skrev 2013-01-03 10:54:32 följande:
    En inramad förstoring av ett foto på er (om det finns några); Ett smycke med en ingravering i stil med "tacos hos gittan 2002-02-12"

bäst!
    humor i den Glad
Svar på tråden 10 år tillsammans med min fru..