• Anonym (Kom igen!)

Min kropp vägrar sluta blöda efter uttag av hormonspiral. Sjukhuset gör inget!

Bebisverkstan skulle igång. Här skulle syskon produceras och sättas till världen. Drog ut hormonspiralen och barnmorskan säger- 2 till 3 dagar blöder du. Schysst tänkte jag. Såhär 16 dagar senare och blödningarna blir bara kraftigare för varje dag så känns det inte alls lika bra längre. Idag på shoppingcentrumet blödde jag igenom. Äckelvarning, men det var stora klumpar som ägg och långra remsor liknande slemhinnor och i dagarna 3 har tjejmagen smärtat oändligt. På mvc bad de mig söka vidare, på gynmottagningen bad de mig avvakta och anta att det var ÄL jag kände av och att jag bara blöder för att "kroppen ställer om sig". Åkte till akuten efter shoppingrundan idag med blodbomben. Togs in för gynkontroll och det var ingenting. Hb låg på 90 och jag sa att jag mår inte bra. Jag blöder mängder, byter bindor flera ggr i h och ingen gör något. När ska det ge sig? Jag hade precis haft mens när jag tog ut spiralen.

Har någon vart med om något liknande?  

• Svar på tråden Min kropp vägrar sluta blöda efter uttag av hormonspiral. Sjukhuset gör inget!
  • Anonym (Mensarn:/)

Jag har haft mens sen mitten på September :/ Det högsta uppehållet har jag har haft är två dagar. Jag blöder mycket, har mycket levrat blod och känner mig yr i huvudet, haft mycket ont i huvudet och haft domnande armar. Jag har fått en tid imorgon, men när jag ringde och sa allt det där för två veckor sen tyckte de inte att det var något akut därav denna väntan.

Jag har dock inte gått på p-piller eller haft något slags p-skydd på ett år så det kan inte vara något sånt jag har reagerat på. Jag har inte varit gravid så det är inget sånt..

Förstår att du är orolig, jag är själv JÄTTE orolig. Det är inte normalt ju :/

• Anonym (Kom igen!)
    Anonym (Mensarn:/) skrev 2012-11-07 00:49:33 följande:
    Jag har haft mens sen mitten på September :/ Det högsta uppehållet har jag har haft är två dagar. Jag blöder mycket, har mycket levrat blod och känner mig yr i huvudet, haft mycket ont i huvudet och haft domnande armar. Jag har fått en tid imorgon, men när jag ringde och sa allt det där för två veckor sen tyckte de inte att det var något akut därav denna väntan.

Jag har dock inte gått på p-piller eller haft något slags p-skydd på ett år så det kan inte vara något sånt jag har reagerat på. Jag har inte varit gravid så det är inget sånt..

Förstår att du är orolig, jag är själv JÄTTE orolig. Det är inte normalt ju :/

Men fy fan vad jobbigt! Ja, idag när det km sådär sjukt mycket färskt och levrat blod så blev jag livrädd. Såg ut som en moderkaka i trosorna haha. Äckligaste jag vart med om, overkligt mycket. Trodde inte man kunde blöda så mycket och ändå allt verkar vara OK enl de som påstår sig veta. Hoppas du får dina svar eller en skrapning, medicin. något som gör dig bättre! Jag hoppas min slutar någongång, så jag kan få ÄL och slippa framtida blödningar helt en preiod framöver :)
  • Anonym (Mensarn:/)

Sådär, har nu fått ett piller som jag ska äta i tio dagar.

Jag hade någon hormonrubbning, vilket resulterar i väldigt oregelbunden mens. Jag ska nu använda p-piller för att få tillbaka min regelbundna mens men det kan bli oregelbundet igen när jag slutar = kan vara svårt att bli gravid, då jag vissa månader hoppar över ägglossning. (har hänt förut att jag hoppas över mens skit länge ist för att ha den såhär ofta) Känns inte så kul att höra=( Men tänker postivt och tänker att det kan ju hända att det tar sig med graviditetsförsöken ändå:)

• Anonym (Kom igen!)
    Anonym (Mensarn:/) skrev 2012-11-07 09:50:55 följande:
    Sådär, har nu fått ett piller som jag ska äta i tio dagar.

Jag hade någon hormonrubbning, vilket resulterar i väldigt oregelbunden mens. Jag ska nu använda p-piller för att få tillbaka min regelbundna mens men det kan bli oregelbundet igen när jag slutar = kan vara svårt att bli gravid, då jag vissa månader hoppar över ägglossning. (har hänt förut att jag hoppas över mens skit länge ist för att ha den såhär ofta) Känns inte så kul att höra=( Men tänker postivt och tänker att det kan ju hända att det tar sig med graviditetsförsöken ändå:)

Oj vad jobbigt! Hoppas dina piller hjälper, jag hade en hormonrubbning en gång och hade då ingen mens ist och ingen ägglossning. Åt också tabletter då och det hjälpte super! Har ni försökt bli gravida länge? 

Idag blöder jag ÄNNU mer. Detta är sjukt!!  
Svar på tråden Min kropp vägrar sluta blöda efter uttag av hormonspiral. Sjukhuset gör inget!