Jag är plit, fråga mig vad du vill.
Som sagt, jobbar som kriminalvårdare, fråga mig vad ni vill.
Som sagt, jobbar som kriminalvårdare, fråga mig vad ni vill.
Hur ser en vanlig dag ut för dig? Är du kille eller tjej? Var det svårt att bli kriminalvårdare? Var man tvungen att läsa mycket? Hur många år?
Usch är du aldrig rädd att någon ska gå bananas på dig???? Mycket med tanke på hon som blev mördad...
Vilken säkerhesklass jobbar du på? Har haft praktik på en anstalt med högsta säkerhetsklass och jag har förståt att det skiljer en del från att jobba på anstalt med lägre säkerhetsklass?
Hut Kommer det sig att du använder ordet plit? Är det inte nedvärderade för yrkesrollen?
[quote=67442372][quote-nick]Anonym (A) skrev 2012-11-07 08:24:07 följande:[/quote-nick]Hut Kommer det sig att du använder ordet plit? Är det inte nedvärderade för yrkesrollen?[/ ]
För mig är det inte det, finns många gamla rävar som suttit mer eller mindre hela sitt liv som använder ordet plit utan nån större värdering i det. Sen kan ordet användas på nedvärderande sätt, har blivit kallad plit-fitta tex och det är inte så kul. Men har många kollegor som inte tycker om ordet. Men som sagt, har själv inget problem med det.
Är körkort obligatoriskt för att vara kriminal vårdare?
Hur är de intagna där du jobbar, störiga och bråkiga? Ledsna och deprimerade? Från amerikanska filmer får man ofta bilden av gängmentalitet och att man måste respektera den som bestämmer blande de intagna, är det så i svenska fängelser? Av någon anledning har jag svårt att tro det skulle vara lika hårt att sitta i fängelse här i Sverige.