• carolineklund

6 dagar sen mens...GRAVID?

Idag har det gått 6 dagar över tiden då jag skulle fått min mens.. Men fortfarande inte några tecken på att den ens är på väg.. Jag och min sambo köpte ett test igår för att testa mig IGEN, hade jätte konstiga stickningar på höger sida av magen flera gånger i omlopp.. Men testet visade - ..

Enligt en kalender ska jag nu vara i v 4+6 OM jag nu är gravid.. Men borde det inte synas på testen att jag är gravid? Eller hur lång tid kan det ta innan det visas?

Vi väntar otåligt för att det ska bli ett PLUS!!!!
  • Svar på tråden 6 dagar sen mens...GRAVID?
  • Anilth

Det är ju troligen negativt efter den tiden tyvärr. Är du stressad? Ändrat diet eller så?
    Min mens var oregelbunden under perioder  jag mådde psykiskt dåligt eller var stressad över ekonomin tillexempel.

• carolineklund
    Anilth skrev 2012-11-07 10:35:16 följande:
    Det är ju troligen negativt efter den tiden tyvärr. Är du stressad? Ändrat diet eller så?
    Min mens var oregelbunden under perioder  jag mådde psykiskt dåligt eller var stressad över ekonomin tillexempel.
    nej, jag är inte stressad över något.. Och jag äter som vanligt inte ändrat på något eller så heller.. Och jag har alltid regelbunden mens.. Så vad kan det bero på?

Är jag inte gravid?
  • Anilth
    carolineklund skrev 2012-11-07 10:41:51 följande:
    nej, jag är inte stressad över något.. Och jag äter som vanligt inte ändrat på något eller så heller.. Och jag har alltid regelbunden mens.. Så vad kan det bero på?

Är jag inte gravid?
    Det är ju märkligt att det visar minus om du är det. De stämmer ju ganska bra nu för tiden. Men visst kan testen visa fel. Känner du dig gravid? Man brukar ha lite molvärk, som vid mens, tillexempel.
  • carolineklund
    Anilth skrev 2012-11-07 10:47:53 följande:
    Det är ju märkligt att det visar minus om du är det. De stämmer ju ganska bra nu för tiden. Men visst kan testen visa fel. Känner du dig gravid? Man brukar ha lite molvärk, som vid mens, tillexempel.
    jag har haft lite värk, känt som om att mensen är på väg. men icke sa nicke. Nu idag har jag känt mig jätte kisse nödig konstant.. var 20:e minut behöver jag nästan gå på toa..

Ska testa mig igen i veckan och se..

Vissa säger att de ser på test i v 4-6. Men är väl olika på alla?
  • Anilth
    carolineklund skrev 2012-11-07 10:49:30 följande:
    jag har haft lite värk, känt som om att mensen är på väg. men icke sa nicke. Nu idag har jag känt mig jätte kisse nödig konstant.. var 20:e minut behöver jag nästan gå på toa..

Ska testa mig igen i veckan och se..

Vissa säger att de ser på test i v 4-6. Men är väl olika på alla?
    Det var så jag märkte första gången, köpte ett test (trodde väl inget direkt), mögelost och rödvin... Fick ju strunta i vin och ost sen :P
    Vänta ett tag du och testa igen! Hoppas för din skull! Du är ju bara i vecka 5 men det innebär ju att de två första var du ju inte ens gravid :) 
  • carolineklund
    Anilth skrev 2012-11-07 10:51:59 följande:
    Det var så jag märkte första gången, köpte ett test (trodde väl inget direkt), mögelost och rödvin... Fick ju strunta i vin och ost sen :P
    Vänta ett tag du och testa igen! Hoppas för din skull! Du är ju bara i vecka 5 men det innebär ju att de två första var du ju inte ens gravid :) 
    precis, jag och min sambo håller tummarna. Vi vill jätte gärna ha ett barn.. Men kan inte göra något annat än att vänta på att få ett + ..

Man tycker ju att det borde synas på testet vid detta lagret.

Vilka tester är bäst?

Jag har bland annat testat, ACO preg, apotekets egna och testlagrets stickor..
  • carolineklund
    Anilth skrev 2012-11-07 11:17:25 följande:
    Jag använde ACO. Funkade bra. 

Ok.. Har inte visat + i någon för mig! :( man blir besviken och arg.. När mensen inte kommer och det ändå visar negativt.. Min mens är aldrig sen!! :(
  • Anilth
    carolineklund skrev 2012-11-07 11:24:49 följande:

Ok.. Har inte visat + i någon för mig! :( man blir besviken och arg.. När mensen inte kommer och det ändå visar negativt.. Min mens är aldrig sen!! :(
    Jag vet hur det känns! Hemskt! Jag vet inte hur länge ni försökt men genomsnittstid för att bli gravid efter att man börjar försöka är runt 8 mån.
    När jag var ung och dum hade jag ett tvåårigt förhållande och vi hade bara oskyddat sex, blev aldrig gravid. Nu har jag en treåring och ett enäggstvillingpar. Så fertil var jag ju. Han har också två barn med en annan :) 
  • carolineklund
    Anilth skrev 2012-11-07 11:35:25 följande:
    Jag vet hur det känns! Hemskt! Jag vet inte hur länge ni försökt men genomsnittstid för att bli gravid efter att man börjar försöka är runt 8 mån.

När jag var ung och dum hade jag ett tvåårigt förhållande och vi hade bara oskyddat sex, blev aldrig gravid. Nu har jag en treåring och ett enäggstvillingpar. Så fertil var jag ju. Han har också två barn med en annan :) 

vi har inte försökt så länge. sen i slutet på september. men många blir ju rätt tidigt i sina försök. min mamma har lätt för att bli gravid. har 7syskon med inte då mkt mellanrum. så vet ej om jag ärvt det kanske
Svar på tråden 6 dagar sen mens...GRAVID?