• littlemisstrouble

Köper man dop present till sitt eget barn?

När vår lilla bebbe kommer inom kort så blir det dop om ett par månader
    När jag funderade på hur vi vill ha det så slog det mig att jag inte vet om man brukar köpa present till sitt eget barn vid dopet?
    Gör man det?
    Hur har du/ni gjort?

• Svar på tråden Köper man dop present till sitt eget barn?
  • jmmm

vi köpte ett litet barnmöblemang m 2 stolar o ett bord på ikea till våra barn. sonens stolar målade en släkting en figur o namnet på. till dottern hade möblemanget förändrats o gick inte att måla på så då fäste vi små träbokstäver m hennes namn på ryggen

• blomman07

Jag vet att jag fick en stor mjuk katt av min pappa i dop-present iallafall. Men jag fick nog inget klassiskt som smycken eller så.

• Höghus

Nej. Vi har inte gjort det.

• Justi

vi tyckte att festen isig va en present, dopet blev stort å dyrt

• kela81

Vi köpte ingenting till dottern. Tänkte inte ens på det. Vi ordnade ett fint dop till henne och hon fick/får ju massor med saker av oss annars

***Älskade Signe,18 maj 2010*** www.kelascrappar.blogspot.com/
  • li123

vi köpte ingen present. Vi tog dopfoto hos fotograf och de fick festen:)

• fluu

För oss var det självklart. Vi köpte ett kors med hennes namn ingraverat och så fick hon en springbil.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • hannahenenkle

Har hon eller han kommit? Då är det väl dags med dopet snart? Här kommer ett tips på vad du kan ge ditt barn och er själva, ett minne över barnets Så här kan det se ut i keramik till exempel: Finns ett ställe som heter pargolett som gör dem åt er

Svar på tråden Köper man dop present till sitt eget barn?