• TiAmo

Gravsymtomen plötsligt borta nu i v.7!!

Är gravid i v.6+5 och igår vaknade jag upp av att min svullna mage var borta, mina bröst gjorde betydligt MINDRE ont, tröttheten under dagen/kvällen var borta....
    Någon molvärk har jag inte känt av alls sen jag blev gravid, kanske min livmoder är så van sen innan?
    Detta är min 4:e graviditet.

Jag känner mig orolig över att något är fel...Jag minns inte hur det var i v.7 med mina andra barn tyvärr

• Svar på tråden Gravsymtomen plötsligt borta nu i v.7!!
  • JanaLiiN

Så var det för mig, det blev missfall, tyvärr. Hoppas det inte blir så för dig.

• TiAmo
    JanaLiiN skrev 2012-11-07 16:58:53 följande:
    Så var det för mig, det blev missfall, tyvärr. Hoppas det inte blir så för dig.
    ok ......var symtomen helt borta? brösten ömmade absolut ingenting bara sådär?
  • JanaLiiN

Jag kommer inte ihåg, tror det försvann helt på ett par dagar. Förstod att det var tokigt. Fick en blödning efter någon vecka har jag för mig. Slutade med skrapning. Det var inte så dramatiskt mer än att jag hade ganska ont innan skrapningen.

• Leeroy

Allt mitt försvann i v9 i förra grav. ömma bröst, trötthet, törst, illamående. Allt stannade av & försvann. i v13 konstaterades det att fostret dött i just v9. var mao ett MA. Men ta det lugnt!! Så länge du inte blöder så hade jag inte oroat mig. jag går in i v7 i morgon och jag har inte ett enda symtom mer än ömma bröst & en och annan finne. jag fasar för att mitt foster redan dött också. jag får reda på det på måndag. vi kan hålla varandra i handen tills vi får reda på hur det ligger till.

boka en tid för VUL på privatklinik kanske?

• TiAmo
    Leeroy skrev 2012-11-07 17:46:55 följande:
    Allt mitt försvann i v9 i förra grav. ömma bröst, trötthet, törst, illamående. Allt stannade av & försvann. i v13 konstaterades det att fostret dött i just v9. var mao ett MA. Men ta det lugnt!! Så länge du inte blöder så hade jag inte oroat mig. jag går in i v7 i morgon och jag har inte ett enda symtom mer än ömma bröst & en och annan finne. jag fasar för att mitt foster redan dött också. jag får reda på det på måndag. vi kan hålla varandra i handen tills vi får reda på hur det ligger till.

boka en tid för VUL på privatklinik kanske?
    MVC vill ju inte ta in för vul innan v.11....
  • Leeroy
    TiAmo skrev 2012-11-07 17:48:39 följande:
    MVC vill ju inte ta in för vul innan v.11....
    men en privatklinik? på min mvc får vi inte göra vul alls. det är bara rul som gäller, i v18.
    googla på privat gynmottagning + din stad eller något.
  • TiAmo
    Leeroy skrev 2012-11-07 17:50:41 följande:
    men en privatklinik? på min mvc får vi inte göra vul alls. det är bara rul som gäller, i v18.
    googla på privat gynmottagning + din stad eller något.
    ok får kolla upp det där...
    hoppas det bara är en tillfällig svacka min kropp har. ömheten i brösten är ju inte helt borta, men de är betydligt mindre ömma än vad de har vart senaste veckorna...

fasiken att jag inte kommer ihåg hur det var med de andra barnen...  
  • Leeroy
    TiAmo skrev 2012-11-07 17:55:12 följande:
    ok får kolla upp det där...
    hoppas det bara är en tillfällig svacka min kropp har. ömheten i brösten är ju inte helt borta, men de är betydligt mindre ömma än vad de har vart senaste veckorna...

fasiken att jag inte kommer ihåg hur det var med de andra barnen...  
    Det kan ju säkert vara från dag till dag också, eller hur?
    Du kanske har gjort något annorlunda idag, som gör att du faktiskt mår bättre?

Mitt stannade av ganska snabbt, det gick på bara någon timme. Inte ens två timmar tror jag, så var alla symtom jag hade borta. POFF sa det bara.

jag hade ringt en privatklinik i morgon och i alla fall fått prata med någon, de kan kanske lugna dig & insistera på att få göra ett VUL. Det går på högkostnadsskyddet & de kan inte neka dig till ett VUL om du betalar för dig. Det kan landstinget göra däremot.
  • chickenpox

Med min första hade jag konstant vrålont i brösten. Med min andra var de inte sådär ömma utan mer svullna och varma. Hungrig som en varg var jag med tvåan istället. Minns att symtomen kom och gick med min tvåa. Har inte fått missfall någon gång så jag har inget att jämföra med men minns att symtomen som kom och gick oroa mig till 1000. Håller tummarna gör dig!

• Magiace

Nu har jag bara ett barn men så var det för mig.. På dagen 6+5 så försvann ALLA symtom och jag trodde det var ett missfall fick ta gravtest igen efter några dagar för att se att jag fortfarande hade +.. Gick på ett tidigt ultraljud i v 7+5 och alls såg helt normalt ut.. Några dagar till och symtomen slog till från h-vetet.... :( sen låg jag bara och spydde i 8 hela veckor.. Men allt gick bra, hela vägen ut men det var ingen lätt resa ;)
    Så det kan ju vara "lugnet" före stormen.. :))

• Nifi

Funderabinte & känn inteveftervså mycket! Jag fick MA innan vårt senaste barn , upptäcktes i vecka 11 först. Jag mådde illa, hade otroligt ömma bröst och alla andra symptom på att jag var gravid TROTS det. Så mitt råd är att om du är orolig, boka ett privat UL,för att få bekräftat att hjärtat slår. Fundera sen inte så mycket. Lycka till!!

~Carpe Diem~
  • Eilem

Jag fick ett MA i vecka 16 och fostret hade dött i vecka 9 och jag hade kvar alla symtom. Med min son försvann symtom runt vecka 8 + en blödning men det var helt okej. Min Bm sa att det brukar vara så konstigt nog. Så som alla andra säger, kontakta en privat klinik för ett tidigt ultraljud. Det är det enda som kommer stilla din oro. Lycka till!!

Svar på tråden Gravsymtomen plötsligt borta nu i v.7!!